Back in business
Japp, nu är klockan ställd och siktet inställt på jobb imorgon. Hoppas verkligen att det är nog nu. Vill inte vabba eller vara sjuk en endaste dag till!  Men man går ju aldrig säker och läser i tidningar, på Facebook, och hör på nyheterna om influensan som slår till nu, vinterkräksjuka och vattkoppor. Det är bara att hålla tummarna, kan inget annat göra. 

Har känt mig ganska frisk några dagar, hostan har klingat av, smärtan börjar lägga sig osv. Jag har känt mig så frisk att jag hoppade över både hostmedicin och smärtstillande idag. Efter en svängom med dammsugaren här på kvällen så kände jag att helt återställd är jag inte. Har också hostar kraftigare idag än de senaste dagarna. Med andra ord kan jag konstatera att jag är mycket bättre än för ett par veckor sedan men behöver fortfarande både hostdämpande och smärtstillande för att kunna fungera som en någorlunda frisk person. 
Allt har sin tid och kikhostan tar min tid. 4 veckor gjorda så det är väl halvtid nu då. Gottfrid har hostat i 7 veckor så det borde ge sig på honom snart. 

Micke har jobbat hela helgen. Fick rycka ut på eftermiddagen igår redan och kom hem sent igår kväll. Idag ringde dom igen och han drog vid 19 tiden. Visst, fina pengar men ohållbart i längden. 

Agnes är hemkommen från Östersund där hon tillbringat helgen med sin andra familj, familjen Eriksson. Hon har två familjer och vi har nån sorts delad vårdnad om ungdomarna. Det funkar bra. Linus har tävlat och jag kan säga att jag är ganska glad att jag är på ett visst avstånd. Det går ganska vilt till på skoterbanan. Det är lite skräckblandad förtjusning och i helgen kanske vi tar en tur till Mora och tittar när han tävlar. Vi får se vad det blir. 

Nu ska jag slå ihop mina blå! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress