Första dagen på jobbet
Jag har inte nytt jobb om nån trodde det. Men första dagen efter kravvlet. Det var roligt att vara tillbaka och kul att återse kamraterna. En och annan nyhet, ett och annat nytt ansikte.....ja en hel del hinner hända på 1,5 månad. 
Det tråkigaste var att en av sköterskekollegorna sagt upp sig. En hel del erfarenhet och kunskap vi går miste om och framförallt en fin arbetskamrat som lämnar oss. 
Men man måste göra det om man känner att man vill. Nyttigt att byta miljö, se hur det funkar på andra ställen. Nya intryck och ett break från det invanda. Har själv gjort detsamma. Hamnade helt oplanerat egentligen, på min nuvarande arbetsplats. 
Jag tänker stanna, åtminstone ett tag till . Trivs bra!

För övrigt gick dagen bra. Men hostade en del och det känns i bröstryggen att jag gjort nåt annat än att lulla runt härhemma. Skönt att komma igång ändå även om jag var rätt slut när jag kom hem. 

Nu har jag preparerat mig för natten. 

Måste bara...... Har sedan en tid tillbaka läst Laila bagges blogg och även Pernilla wahlgrens, de bloggade på samma sida. 
Nu ska de dela på sig och Laila har startat en ny sajt dör hennes son också ska blogga. 
Jag reagerade direkt. Han har dessutom startat ett eget klädmärke. Pojken är 11år!! 
Börjar tycka att fröken bagge är väl penningatarv. Allt, precis allt handlar om pengar och nu drar hon igång med sonen som är 11 år!! Ja jag säger då det. 

Nyfiken som jag erkänner att jag är kommer jag förmodligen fortsätta läsa bloggen. Och därmed bidra till hennes förmögenhet. 

Nej, nu så. God natt! 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress