Pussel
Ibland får jag pusselnojja. Särskilt kring julhelgerna när det är lite extra ledigt. 

Nu när jag varit hemma i stort sett sedan slutet av november så har ju ledigheten kring jul inte riktigt varit vad den borde. Men i alla fall så köpte jag mig ett pussel i Lördags. Det gick som en dans och igår var det klart. 



Vi fick blodad tand och när julia och Gottfrid var klara i ishallen igår så var hon och köpte ett till. 
Det var betydligt svårare och är inte klart än. 
Lite mysigt är det och igår satt både jag och tjejerna och pusslade. 

Skönt att ha nåt att göra också när man inte orkar mycket annat. 

Julia förbarmade sig över lillebror igår och de åkte skridskor i över en timme. Han var rätt trött efter det. Inget blev riktigt bra resten av dagen. Bara kink och ilska. Men han älskade ishallen och han älskar sin syster så till den grad att han flyttat in hos henne . Sovit där flera nätter nu och det lär ska bli någon till. Agnes har nämligen dragit igång operation tapetsering. 


Detta rummet ska göras om till hennes rum. Hon är full av iver och jag bara pallar inte. Tur att micke är pigg. De har målat den röda väggen och spacklat igen hål och imorgon ska dom tapetsera. 
Helst ska hon till Ikea och köpa säng också så hon kan flytta in. 
Vi får se vad vi hinner och orkar.

Jag är fortfarande knockad av barnsjukdom. Vuxna brukar ju inte få samma symtom som barnen utan mer långvarig hosta, lite rethosta Alltså. Men inte den här vuxna människan. 
Jag hostar verkligen tills jag kiknar. Får inte luft och låter som att jag storknar. Skrämmer alla utom Gottfrid, han verkar känna igen ljudet. 
Har ont i hela överkroppen och är sjukt trött. 

Förloppet är exakt som Gottfrids. Hostan har tilltagit under tre veckor för att nu framkalla kikningar och kräkningar. Håller sig så ett tag och ska sedan sakta klinga av. Fått antibiotika som inte hjälper ett smack mot hostan utan bara mot smittsamheten. 

Gottfrid hostar än och kräktes senast igår kväll. Finns liksom ingen ände påeländet. 

Så det där med envis men ganska lätt rethosta kan vi stryka!!

Snyggpojken var till frissan idag och blev såhär fin



Ellen

Jag är lite avis på er pusselyta måste jag säga! Jag håller till på ett litet skrivbord där bara pusslet får preciiiiis plats. Försöker få tom stt förstå att köksbordet vore mycket bättre, man kan ju faktiskt äta i soffan. Men han vägrar tro på det, den jäveln. "Vaddå, pusslet får ju plats och bitarna ligger ju i kartongen?" Karlar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress