Sjukskrivning
Japp....börjar bli en vana nu. 7,30 på den första vardagen:
- hej, det är Frida. Jag kommer inte till jobbet idag! 

Övervägde faktiskt att ändå gå till jobbet idag. Är ju inte smittsam och mellan attackerna relativt normal om än lite trött och har ont i ryggen. 
Rådgjorde med min vän och kollega Syster Marie. Hon är lika plikttrogen som mig och borde kunna vägleda mig. 
Här är hennes råd:


Mmm...övervägde trots detta att ändå gå. Nån nytta borde jag kunna göra. 

Sen åt vi middag. Det är det värsta, när man äter nåt, det liksom triggar igång skiten. 
Jag började hosta som vanligt....men det tog liksom inte slut. För första gången blev jag själv riktigt panikslagen. Jag fick verkligen inte luft på en lång stund. Agnes och micke såg ut som fågelholkar när jag väl började hämta mig. 
Detta fick avgöra, det blir inget jobb, inte på resten av veckan. Jag kan ju inte orsaka mina kollegor mer jobb än de redan har. 

Så nu sitter jag här, som jag gjort snart i två månader. Less är bara förnamnet. 

Igår hade Agnes och Micke arbetsdag här hemma. De tog med Linus och hans skåpbil och åkte till Ikea och shoppade möbler på förmiddagen. Agnes lättade på plånboken och det blev både säng och byrå. 

Sen kom dom hem och började tapetsera. De fixade tapetseringen på några timmar och sen började flyttkarusell nummer två. 

Julias gamla rum tömdes och in där flyttades Agnes gamla säng. En praktisk dagbädd som kan förvandlas till dubbelsäng. Perfekt i gästrummet. 


In i Agnes gamla rum fick Gottfrids säng flytta och ska fixas om till ett lite grabbigare rum så snart orken infinner sig


Och Agnes fick ihop sin säng och kunde sova på nya rummet


Lite kontrast mot hur det såg ut därinne tidigare


Lägger upp fler bilder när det blivit klart. 

Jag bidrog inte med mycket annat än att fixa middagen. Det jobbade hårt med andra ord. 
Marie

Bra gjort! Klart att du ska vara hemma. Nästan så jag hade hämtat dig och burit hem dig om du försökt gå till jobbet!
Om kraftansträngningen var matlagning igår så gör du ju ingen som helst nytta på jobbet, helst om du ska hålla på så där på lunchrasten...
Vila nu! Jobba hinner du göra så du blir less sen.
Kram!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress