Semester
dålig uppdatering på sistone, men nu tänkte jag mig ett litet inlägg såhär från solstolen. 
 
Ja, jag vet, inte mycket till sol, och än så länge inte mycket tid i solstolen men ändå. 
 
En del har hänt därhemma. Micke har lagt slipers runt huset och fixat till så att det blivit lite ordning och reda. Till atta nu som vill höja ett varningens finger för giftiga slipers så kan jag lugna er med att meddela att det är fusk slipers i form av byggtimer vi lagt. 
 
Sen tog vi alltså semester, eller i alla fall jag och Gottfrid. Midsommaren har firats i Orsa tillsammans med Julia, Agnes Linus och Gottfrid. efter att ungdomarna jagat ut tant på ett träningspass på förmiddagen så blev det sillunch. Kan informera att träningspasset bestod i intervaller på stranden.....ja, tant överlevde men det var på hanken. 
Mitt i sillen kom mor och far på besök. De hade paket med sig till Gottfrid som ju skulle fylla år på midsommardagen. En radiostyrd bil som han så hett önskat sig. trevligt med besök. Vi gick senare på EM ner till udden och såg när midsommarstången skulle resas. Karuseller och sockervadd och sen gick vi hem och grillade. Lagom till maten kom Julia. 
Kvällen blev väldigt trevlig. Sång musik och många skratt. Julia har sannerligen en förmåga att få fart i festen och vi fick även sällskap av grannen. Drog igång värsta allsången tills campingvärden kom och bad oss vrida ner volymen....Hahaha
En omgång plump fick avrunda kvällen. 
 
Midsommardagen började med födelsedagssång för vår 8 åring. Paket i sängen, minigolf, radiobilar och tårta. Blev en bra dag tyckte han . Presenterna bestod av en radiostyrd bil som sagt, ett nytt spel till ps3, en penny board, trick-ramp, lego, ipad mini, sparkcykel från scooterstore.... Ja han var nöjd. 
Han var ödmjuk nog att kvällen innan förklara att födelsedagar inte bara handlar om presenter utan också om vänner och kärlek.  Plutten, vilken visdom. 
 
Julia åkte hem senare på kvällen och jag lade mig tidigt.
 
igår skjutsade vi Micke till tåget då han måste hem och jobba. Jag och Gottfrid valde att vara kvar här i Orsa. 
 
På kvällen kom brorsans bästa kompis från Stockholm och brorsans fd svärmor med en hink Vadstena kräftor. Det firade midsommaren här som de brukar och hade fått kräftor över. Lyx! Hade kräftskiva för mig själv. En halv hink kräftor slank ner och jag kostade på mig en snaps och en öl också. 
Lilla LudviG var med också men han längtade mest hem till mamma tror jag. Härliga människor som även blivit våra vänner. 
 
Idag sov vi länge jag och Gottfrid. Han valde att chilla hela FM och jag sprang en runda efter frukost. Klagade lite innan att jag höll på att få nackspärr. 
Han kommenterade mitt träningspass när jag kom tillbaka. 
Du tränar och jag softar mamma. 
Ja men du håller ju igång med sparkcykel och cykel och allt möjligt sa jag.
Men det är ju roligt, svarade han. Du får ju bara nackspärr när du tränar. 
 
Nu har vi varit till vattenrutschbanan i regnet, klarat av lunchen och fortsätter eftermiddagen i ett soft tempo. 
 
Vi lan inte påverka vädret men vi kan se till att ha det bra ändå.
 
(bilder kommer i nästa inlägg)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress