Bilelände
Fick sms från verkstan. Bilen klar, 2364 kr, kändes ok......ända tills nästa sms från Micke. Vi måste in med fanskapet igen, nåt datatjafs var paj och måste bytas. 4500kr till!! Tjoho jublar plånboken! 

Funderar skarpt på att byta in djävulstyget och skaffa nåt nyare. 10 000 kr i reparationer på mindre än ett år.....nä, det är inge kul. Amortera eller reparera, det är frågan. 
Tar emot! Ville ju köpa skoter, kanske kan slå till på båda....yolo eller vad säger ungdomarna. 

Nästa besvikelse, Orsa räkningen! Där får vi veta att dom tänker bygga om ytterligare, dom ska kapa tallarna och bygga nya platser. Dom tänker bygga bort charmen med Orsa! Mitt Orsa, där jag sprungit mellan tallar och bland kottar varje sommar sedan barnsben. 
Den plats vi bokat för säsongen kanske inte blir tillgänglig. Lyxproblem men fasen, lite sorgligt är det. 

Meen...12450 spänn ska ut för sommarsäsongen. Unnar oss det! Vår oas, vår återhämtning, lugnet....känns som vår livlina vissa perioder. Husvagn, trångt och eländigt, men alldelest underbart. Okammad med skönaste paltorna, osminkat och enkelt, strosar man runt och låter dagarna gå. 

Jahapp! 

Veckan är snart slut....tack och lov brukar Gottfrid säga och idag håller jag med. Har varit en skitvecka. Vi drar mot Stockholm imorgon innan vi sparkar igång den nya veckan på måndag. 

Prisa Gud för skatteåterbäringen när den kommer kring midsommar 
!


Marie Hysing

Det var en bil till o kosta! Camping ja...det är livet på en enkel men underbar pinne det! Själv gick jag glad i hågen in o kollade skatteåterbäringen, ska betala 4500! Vet fasen inte vad som är knas men nåt är det då. Helgen ser vi fram emot.
Cyklade hem på min rosa fara och gud va trevligt det är! Kram på dig. Snart snurrar jag runt i rondellen i Kvarnsveden o väntar in dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress