Långhelg
På jobbet är det minst sagt rörigt, rörigt och faktiskt ganska konfliktfyllt av och till. Har underbara kollegor men inland är kraven uppifrån större än resurserna och "allt för verksamheten" nej, det köper inte jag. Jag är först och främst mamma och fru och familjemedlem. DET måste funka i första hand!

Ganska skönt var det att få stämpla ut, sätta sig i bilen och åka till Orsa. 
Jag tjatar om detta ställe som om det vore paradiset på jorden och vet ni..... Det är precis vad det är! Det är den plats där jag bäst går ner i varv. Där jag kan vara en bra mamma till Gottfrid, en mamma som inte är stressad, en mamma som har tid och tålamod. 
Ett andningshål. Och det behövs sannerligen denna intensiva jobbperiod. 

Kallt, blåsigt och en del regn har vi haft. Men vi har cyklat, promenerat, löst korsord, läst, myst, käkat lördagsgodis, grillat, skrattat och umgåtts. Citerar Gottfrid i går morse när han tog täcket och satte sig vid tv:n : "det här är livet"

Och i morse när han vaknade: "det är så mysigt när det snattrar på taket" . 




Det som syns på stranden är en hög ungar i åldern 5-17 år, alla får vara med när moppe grabbarna från Orsa kommer med stora bollen och gräver ner den till hälften i sanden och hoppar och gör konster. 




Avslutar med en suddig bild från grannens tält. Lite allsång på kvällskvisten! 

Dock inte en kväll har blivit senare än 23! Tant är gammal och trött och då husvagnen är det enda stället där jag sover skapligt så värderar jag att lägga mig tidigt och hellre ta en stund med en kopp kaffe för mig själv när de andra sover på morgonen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress