Tillbaka till vardagen
Och den slog till som en ordentlig käftsmäll. Sömnlös natt och en otroligt gråtrist Måndag gjorde att harmonin från Orsa plötsligt var som bortblåst. 

Jag har världens roligaste jobb.... När det flyter, när möten med människor förgyller, när man gör nytta och räcker till. 
Idag var ingen sån dag! Idag var en skitdag rent ut sagt. Och imorgon blir det möte. Saker ska rätas ut och även om jag personligen känner mig rätt trygg i att ha gjort vad jag kunnat så är det för bedrövligt att människor ska betala med sin hälsa för överhetens produktionskrav. 

Skriver i gåtor men mer får ni faktiskt inte veta. Min vardag är ibland inte rosenröd och skimrande. 



Marie Hysing

Vilka tänkvärda ord. Att vi står oss slätt bland besparingar och ökade krav. Bra att ni ska ha möte. Om något frågetecken kan rätas ut är det ett steg åt rätt håll. Ibland vill jag hellre stå i disken på Ikea men i hjärtat så gillar jag oftast att jobba inom vården. Men inte som den ser ut idag. Hoppas ändå att mötet på något sätt är givande. Finn styrkan och inse att du gjort din del rätt.
Kram 💖

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress