Crazy dag
Ja galet var ordet!

Herregud vilken Måndag.......
Full spätta från kl 8-17,30.
Den ena friskare än den andra och ändå får man nästan skäll när man gjort sin bedömning och....tyvärr, men du är frisk, behöver ingen medicin.
Jo siddu, då provar man nån annan vårdcentral och hoppas på "tur" .......alltså hoppas på att nån annan gör en annan bedömning, bedömningen att hen är sjuk och kan få medicin.

Ja jag säger då det, hur orkar folk söka för allt.....direkt vid minsta symtom ska de ha en tid. Egenvård och sunt förnuft verkar inte existera. Att själv behöva göra en insats för sin hälsa .....ja föreslår man det får man onda ögat så det slår blixtar. Nä, ett piller och en sjukskrivning ska dom ha, dom friskaste.

Dom som verkligen är sjuka, dom ber nästan om ursäkt för att de hör av sig. I många fall skulle de gjort klokast i att höra av sig för flera veckor sedan. Men de väntar, vill inte belasta sjukvården, de avvaktar och när de till slut inser att de måste få hjälp så är det med ett " hallå, förlåt om jag tar upp din tid men...." 

Jag älskar mitt jobb, oftast, men en dag som denna undrar man hur man egentligen pallar. 

Ja, man får tycka så, man är inte mer än människa. Det som irriterar mig är hur friska människor har mage att kräva vård pga att de bor i Sverige, har rätt till vården och skiter i om de behöver den eller inte. De ska helt enkelt bara ha den. 
De fattar inte att de tar tid och resurser från de som faktiskt är sjuka och verkligen BEHÖVER vården. 

Ja jag är trött idag. Sömnlös natt med snarkande make, rumsflytt, mardrömsdrömmande pojke som vankat av och an.....ja jag är trött. 

Rensade hjärnan med en skön promenad och nu ska jag ge John blund en chans att visa att han finns.

God natt

Marie Hysing

Kom just på fördelarna med att inte jobba på vårdcentral! Mina patienter är mest tacksamma och SJUKA.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress