Skoldag
HĂ€ngde med klass 2c idag😀 Tog ut kompledigt och lade timmarna pĂ„ sonen och skolan. VĂ€l investerade timmar Ă€ven om jag tyckte dom hade lite vĂ€l mĂ„nga raster och jag för lite klĂ€der. Frös som satan och att komma hem, göra brasa och dricka kaffe var guld vĂ€rt! 

För övrigt mysigt. HĂ€rliga ungar och himla kul att fĂ„ följa dom en skoldag. 
Imponerad av Fröken mĂ„ste jag sĂ€ga. Alla barn satt ju inte still och gjorde som fröken sade. Dom flesta gjorde det men inte alla. Hon hade fullt upp men roddade ihop det hela galant. Jag hade blivit tokig! Hon blev inte tokig en enda gĂ„ng, bestĂ€md och med tydlig diciplin men med vĂ€rme och omtĂ€nksamhet och en ocean av tĂ„lamod. 

God mat mĂ„ste jag sĂ€ga att dom fĂ„r pĂ„ skolan. FrĂ€scha grönsaker, potatis och fiskgratĂ€ng som smakade riktigt bra. 

Nu har jag trĂ€nat duschat och krupit ner under tĂ€cket, gör ett sovförsök i min sĂ€ng men i hĂ€ndelse av snarkningar sĂ„ tar jag mitt pick och pack och flyttar till gĂ€strummet. 


Marie Hysing

Va mysigt! SjĂ€lv brukar jag gĂ„ frĂ„n skolan med knuten nĂ€ve och kĂ€nna mig galen pĂ„ alla dryga ungar! Stor eloge till de som orkar jobba inom skolan 📚

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress