Livet
Trött, så sagolikt trött! 
Underbart att det är Fredag imorgon. Har fått kommentaren flera gånger denna vecka, du ser trött ut! Ja, jag är trött. 
Får ingen ordning på min sömn. Sen vi var sjuka i höstas/vintras sover jag uselt. Vaknar flera gånger varje natt och inte många nätter jag känner att jag sovit gott. 
Försöker sköta mig. Regelbundna vanor, motion, frisk luft, inte sova middag osv. Försökt utan kaffe på EM/kvällen. Hjälper inte. 

Mycket nu, både hemma och på jobbet. Ständigt dåligt samvete för allt jag inte hinner. Då menar jag inte tvätt och städ. Det skiter jag egentligen i. Men att ha ork och energi till att vara närvarande för viktiga personer i min närhet, önskade jag hade mer av den varan. 
Den här veckan har energin tagit slut. 

Mycket som snurrar. Vad är viktigt, vart ska man lägga energin? Ja men det vet vi ju, eller hur. 
En vän har mist sin vän i den förbannade cancern. Jag kände henne inte men det gör inte det hela mindre tragiskt. En kvinna, en stark kvinna, mitt i livet. En döende kvinna med en sån otrolig insikt, acceptans och medvetenhet. Jag kände henne inte, men genom min vän har jag fått ta del av hennes lärdom. Lev nu! Nuet, det som finns denna minut, det är det enda vi är garanterade, det enda vi är säkra på att vi har. Om en timme, en minut, ett år, 25 år kan det vara nåt helt annat, ingen vet. Jo, hon visste, hon levde med den verkligheten och hon spred sitt budskap, helt omedvetet! 

Varför lever vi inte så? Varför tror vi att vi är säkra och skyddade bara för att vi är fria från sjukdom. Varför tar vi inte bättre vara på tiden. 

Jag är usel, usel på att leva i nuet. Jag är trött, trött pga att jag stressar på jobbet, stressar hemma, för att hinna....vad? Vad är det jag ska hinna? Om jag hinner är jag ändå alldelest för trött för att orka! 

Herregud, skärpning nu. 
Priority Please..... 

Dotter i Spanien har det bra, men varmt. SOS animals i Malaga, där befinner hon sig. 
Den andra provar på att bo hemifrån i syrrans lägenhet. 
Drar ihop sig, snart bara Gottfrid kvar hemma. 










Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress