Sverigeresan

Ja det kan man väl säga att man gjort, en resa genom åtminstone halva Sverige.

Startade strax efter 08 i Måndags. Styrde kosan mot småländska skogarna och High Chaparral. Chappens camping var en camping att rekomendera med bekvämt gångavstånd till parken. Vi kom fram på sena eftermiddagen och grillade hamburgare i regnet på kvällen.

Heldag i Västernstaden på Tisdagen. Det var en höjdare och har beskrivits i föregående inlägg.

Onsdag förmiddag åkte vi vidare neråt Skåne. Anlände till ljungens camping i Falsterbo på eftermiddagen. Installerade oss och åkte till farfar Håkan där vi fick Gud middag, promenerade med hundarna osv innan vi nattade i vagnen.

Gårdagen började med frukost och dopp i havet för några modiga. 15 grader i Östersjön.

Sen blev det sightseeing i Falsterbo och Skanör. Falsterbo Strandbad, Falsterbohus, glass i Skanör hamn, där vi även träffade Mickes faster, kusin och kusinbarn. Väldigt roligt.

Är väldigt glad att vi fick någorlunda väder igår och kunde vara ute mycket. Gottfrid har varit rätt dålig i sin allergi.
Hade en trevlig dag. Det är nåt speciellt att vara i Skåne, vid havet.

I morse for vi hemåt igen. Siktade på Gränna som är halvvägs. Det gick väldigt bra och vi kom nästan till Jönköping då hela ekipaget vobblade till och punka på vagnen var ett faktum. Vänster sida såklart. Trafiken var både tät och tung. Ned assistans försäkring fick vi hjälp av assistanskåren i Jönköping som kom med ett nytt däck. Plötsligt började vagnen gunga och när vi tittade ut satt assistans-killen mitt i vägen och bytte vårt däck.
Allt gick väldigt smidigt och vi kunde fortsätta till Jönköping till slut. Lunch på A6 center, pumpning av däck och sen blev det Gränna nästa.

Nu sitter vi här i vagnen och har det gott. Storm och regn ute. Vi har handlat jassar med polkagrisar, strosat i stan, kollat in tillverkningen och det blev trots allt en bra dag.

I morgon åker vi hem. Efter en riktigt bra semester. Så glad att vi gjorde en Sverigeturné med vagnen. Det har också sin tjusning. Vi har haft det riktigt mysigt och Gottfrid har varit helt gudomligt snäll. Över 100 mil i bil och inte ETT ENDA GNÄLL. Jag är helt imponerad. Han har varit glad och haft roligt och det har vi också.

Nu känns det helt ok faktiskt att börja jobba igen.

Bästa husvagnen har levererat och planlösningen funkar klockrent. Gottfrid har en egen liten hörna och vi har ändrat oss vad gäller att byta ut vagnen mot en annan planlösning.

Marie Hysing

Ni ser ut att ha haft det underbart! Så kul det är att komma ut i landet och upptäcka nya saker. En stor fördel med husvagn. Och punktering ja, assistans försäkring är grejen alltså. Vi har det för bilen men inte vagnen, tror jag. Verkar ju fasligt smidigt!