Tredje advent

Helgen har varit riktigt riktigt bra. Tidig Fredag och provade gymmet på jobbet. Har ett litet minigym i källaren och jag kan meddela att det fungerade. Träningsvärken är beviset. 


Ica maxi på fredag eftermiddag hör inte till min favoritsysselsättning men ibland tvunget. Julbak och pyssel krävde lite inhandling. 

Började med årets pepparkakshus. 


Djup koncentration och en bestämd åsikt om hur det skulle garneras så blev ju resultatet utmärkt. 


Vi fortsatte på den inslagna bakvägen och drog igång en bulldeg. 

Fantasin visste inga gränser 🙈


Micke fixade lysen ute på huset och Gottfrid gjorde hoppsaskutt av glädje. 


Lördag och vi vaknade till ett vitt landskap, äntligen. Jag hann med en runda i snömodden innan Vi tog en runda på kupolen och inhandlade lite accessoarer till kvällens fest. 


Agnes kom sen och hämtade Gottfrid och vi åkte ut till bygdegården i strandbro. Marie hade ordnat med en överraskningsfest till sin åldrade make som ska fylla 40. 

Snacka om atthan blev överraskad. Och vilken underbar fest. 
Marie sjöng en sång till Mattias och som hon gjorde det. Jag grät och det händer BARA när nåt verkligen slår in i hjärta och själ. När man har förmånen att få vara en del i de här fina människornas liv, när man vet omständigheterna , att livet inte alltid är raka spåret. Kärlek och respekt. Då bränner hon av Billy Opels "Vi behöver varann" och det ÄR verkligen Marie och Mattias! Svårslaget. 

(Jag har lyssnat på Billy Opels version och då grät jag inte det minsta. Så Marie, det där är DIN låt! )

Två band spelade. Ett folkrace band, glömt namnet...sorry... men Heavy var med och de spelade gamla goda hits från västerdalarna

Ramblin Rovers spelade irländsk folkmusik och de gjorde det riktigt bra. 

Kom hem strax efter midnatt och klev upp före 08, pigg och rask. Tog tillfället i akt och fixade klappar till G. Så befriande att handla utan ett konstant tjatande i öronen. Skönt med lite egen tid med Mannen också. 

Han for och jobbade och jag promenerade till Agnes. Kaffe och pepparkaka som hon och Gottfrid bakat 

Promenad hem och sen lucia i maserhallen. 
Mysigt och riktigt bra. 



Skriv inläggstext 

Marie Hysing

Tack! Ja jädrar va man kan överraska sig själv ibland! Pelle fick det lite svettigt att hänga med i min melodi men det funkade. Jag vågade och texten kom ju fram iaf. Kram och tack för att ni kom🎤💚💚💚

Ellen

HAHA jag läste "dåvarande make" och bara "ojdå vilken fest det måste ha vart" innan jag gjorde om och läste rätt😂😂

Svar: Hahaha.....
Frida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress