Havet är djupt

Ja med mindre än två veckor till tjejsimmet känns den här förkylningen fruktansvärt onödig. Inte den uppladdning jag tänkt mig och planerat. Fokus ligger nu på att bli så pass återställd att simning ens blir aktuellt. Min erfarenhet säger mig att det kan bli på håret. Astmatiska luftrör den här tiden på året har en tendens att bli ihållande.
Inte mycket att göra dock. Gör vad jag kan, dubblar dosen kortisonspray, vilar, dricker te med honung och hostar.

Midsommar har avklarats. Blev en lugn tillställning. Började medmidsommarlunch i barberget. Sill, potatis, grillat, gratäng och trevligt sällskap.

Tidig kväll blev det. Micke åkte på jobb på midsommardagen. Jag kände mig som efter värsta brakfesten trots i stort sett nykter kväll. Petade i mig Ipren och tvättade bilen.
Hämtade två av ungdomarna i en sommarstuga vid västansjö. Sen var det dags för lilla Rut att ta sig vatten över huvudet.

Igår var det soffläge hela dagen. Natten var hemsk och Gottfrid undrade förskräckt om kikhostan kommit åter.
Agnes och Linus drog iväg ett par flyttlass på kvällen med hjälp av micke. Hon flyttar ut och mamman är lite extra känslosam i dessa tider. Sunt och naturligt, en ny tid i livet. Det blir bra och hon flyttar bara nåt kvarter bort. Hemska tanke om nån skulle få för sig att flytta utomlands. HUR klarar man det?

Idag,sjukskrivning. Insåg att det inte skulle funka att jobba. Skulle inte tillföra nåt utan skulle troligen varit sjukare än patienterna (de flesta som ringer är rätt friska)
Ytterligare en dag i soffan. INTE min grej. Men gillar läget och ligger still här!

Marie

"Nere på botten, där är det toppen havet är djuuupt"
Nå håll dig på ytan så kommer det gå vägen. Du är tuff som vågar. Måtte du hinna tillfriskna tills startdax. Tror det är en upplevelse utöver det vanliga.
Och midsommar såg ut att ha varit lugn och fridfull, härligt. Livet är som det ska och lilla Agnes blir stor. Kraaam

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress