Lite rassel och lite pling

Hur rastlös kan man bli? Fullkomligt hatar att vara sjuk, hatar när hjärnan vill men kroppen orkar inte. Sedan helgen har jag varit flåsig, rosslig och hostig. Hemma från jobbet tre dagar. Det sitter fortfarande i luftrören, men det har lossnat lite och det går lättare att andas. Kroppen är piggare och imorgon blir det jobb.
Testat orken idag. Rastlösheten blev för påtaglig och jag rensade lite skåp i tvättstugan.
Det gick skapligt och jag kollade igenom ännu en garderob. Hittade lite prylar att sälja på loppis.
Det är nämligen loppis bland husvagnarna på campingen i Orsa i helgen.
Jag skramlade ihop en del barnkläder, lite lampor och diverse.

Micke klippte häcken igår och idag fick han klippa gräset. Jag har pekat med hela handen och han har haft fullt upp. Han är också glad att jag ska jobba imorgon så det blir lugnt härhemma och han får göra det han vill. Hahaha....

Julia och Sally kom på middag. Så skönt nu när man kan sitta ute. Då är allergin ett mindre problem och de kan stanna längre.
Gottfrid blev överlycklig. Efter att ha ringt flera kompisar utan framgång, en mor som mest sitter i soffan och virkar och en far som flår runt och gör det mor säger så var pojken glad att nån orkade leka med honom. De sparkade boll. Jag gjorde en spark på bollen och fick till ett bra skott som Sally nickade.
Jo jag sköt hunden rakt i huvudet och hon ruskade lite förvånat på sig och undrade vad som egentligen hände.

Glassbilen kom och stamkunder som vi är så handlade vi.....tre paket glass 😊😊

Nu har jag städat undan hundhåren, fixat matlåda och laddar för en jobbdag imorgon.

Sen ska jag hämta stolar på Jysk och göra lite fint på framsidan.

Det här ser för tråkigt ut och stolarna är trasiga och livsfarliga

Baksidan är bättre och häcken ser mycket fylligare ut när den blev klippt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress