Nattliga promenader
Ja Huvva vilken torsdagnatt vi hade. Ytterdörren slog igen med en smäll mitt i natten. Yrvaket rusade jag upp, visste inte vad jag hört och trodde Gottfrid trillat ur sängen. Tittade in i hans rum ett par gånger innan jag kunde konstatera att han inte fanns där. Micke kom upp, undrade vem som smällt igen dörren. Jag hade ingen aning men panikslagna rusade vi ut på trappen, skrek efter Gottfrid. Trodde någon varit in och tagit honom. 
Han svarade tack och lov och kom lufsande från baksidan med sitt täcke . 
Han gick i sömnen och gick raka vägen in och la sig. Med skräck i bröstet föste jag upp honom och bäddade ner honom i min säng. För att ha koll.

Uppjagad som jag var satte jag mig i soffan en stund. Då ringde telefonen, skyddat nummer. I andra änden sluddrade en röst nåt oförståeligt, jag la på och var därmed säker på att någon var utanför. Vågade knappt gå till sovrummet men gjorde  det och somnade till slut bredvid sömngångaren. 

Han minns inget av händelsen. Däremot fick jag veta av grannen att det plingat på deras dörr vid den tiden Gottfrid var ute. De hade hört barnröster utanför. Trodde det var nåt gäng ungar som var ute på stöldturné. Hade blivit rädda men inte sett Gottfrid. Det tog en stund innan de var upp och tittade och då hade väl vi redan fått in honom. 

Nu har vi i alla fall satt säkerhetskedjor på dörrarna så det ska vara lite svårare för honom att ta sig ut. 

Efter denna pärs åkte jag och Gottfrid till Orsa. Där har det varit lugnt och vi har sovit som stockar. 
Var en sväng till Grönklitt igår, Gottfrid cyklade och jag gick/sprang/ lugnade ilsken unge/ väntade på pinkepaus osv. Men en skogstur på 6,2 km blev det och Gottfrid ska därefter aldrig mer cykla i skogen 😂😂
Grillad hamburgare till lunch, lördagsgodis och att få spöa morsan i minigolf gjorde dock susen för humöret. 

Åkte idag hem efter lunch. Handlade blommor till altanen som planterades ner, Rohdodendron grävdes ner och efter middagen drog jag ut på en springrunda. Samlade ihop 9,5 km på en dryg timme. Det tar sig. Nu sitter jag som en säck med magknip i soffan. Får ont i magen när jag springer långt. Måste försöka hitta orsaken till det🤔

Ledig imorgon och studentveckan är i gång. Mösspåtagning i Falun, grästrimning, handling och ev en biltvätt står på programmet. 










Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress