Bättre Lördag

Att förra inlägget var deprimerande är väl ingen överdrift. Men jag tycker att man ska kunna skriva även om sånt för livet är ju verkligen inte bara rosenrött och skimrande. Jag anser inte att man ska hymla med det, det känns inte trovärdigt.

Men idag är en annan dag, en riktigt bra dag.
Vi mötte Agnes uppe i grönklitt och åkte längdskidor. Den här lille killen visade sig vara en riktig talang och ville bara åka mer och mer. 4,5 km gnodde han på med skidor och stavar

Superfina spår lagom kallt och en lunch på ugglan och björnen blev belöningen. Kålpudding med lingon och till efterrätt pannkaka och grädde. Satt fint.

Linus och hans polare hade hittat skotersnö och kört nån timme. De åt och sen lastade de och tig Agnes med sig och for till Borlänge.

Vi åkte och köpte lördagsgodis och kvällsgott och sen blev det lite glögg och pepparkaka.

Bastu på det och sen gick jag och Gottfrid på Pokémon jakt.

Nu ligger jag som en hög i soffan. Kommer somna gott. Skramlade ihop ca 9 km på laggarna.

Sorry Agnes , jag lånade lite bilder.

Bra dag, skön känsla, laddade batterier och en lugnare känsla. Nu kan veckan som kommer vara bli bättre än sen som var.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress