Effektiv helg

Gjorde sista dagen på jobbet i fredags. Känns bra om än lite sorgligt att det blev som det blev.
Imorgon tar jag nya tag på vårdcentralen och jag ör full av iver att starta lite nya projekt.

I Fredags kväll kom syrran och hade fredagsmys med mig och Gottfrid. Hon sov över och tanken var att jag skulle röja Gottfrids rum och göra en liten ommöblering.
Vi tittade in i rummet lördag morgon och konstaterade att det krävdes en rejäl röjning först. La det hela på is och åkte med henne ner till kupolen istället.
Hittade julklappar till fem av barnen och är då i stort sett klar 😀

Farsdags-presenter blev det också. Och faktiskt ett par jeans och en tröja till mig själv.
Vi lunchade på pizza hut innan vi åkte hem.

Hon åkte hem til Vansbro och jag åkte till mellsta och provade spåren och mina luftrör. Det gick bra och spåren var ok. Blev några kilometer.

Lördagsmys där Gottfrid ordnade bio. Filmen var till att börja med Star wars men lilla G ångrade sig, det bar lite för läskigt. Det blev Rapunzel istället och det hela slutade med att Gottfrid tröttnade och jag och Micke blev helt inne i filmen och satt själva och tittade på Rapunzel.

Idag drog jag till gyllbergen kl 9
Tillsammans med Agnes julia och Niklas och inte minst Sally. 7 km skrapade vi ihop.

Hem, åt lunch och sen ner och köpa skidor till micke och Gottfrid. Micke är nog en försäljares dröm. Han säger ja till allt och det slutade med värsta utrustningen.

Jag köpte mig en skiddress från craft som var tokskön.

Väl hemma körde jag igång projekt röja ich möblera.
Tre timmar tog det och så här blev det

Skiftade rum och rensade bort leksaker som inte används.

Nu väntar vi på älgfärsbiffar och potatishalvor😀

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress