Planen i verket

Måste berätta lite om mitt jobb. Dels för att jag tycker mycket om det men just nu mest för att det bubblar lite i mig och nåt jag jobbat med senaste året ska sättas i verket. 


Studentansvarig, ja det är jag det, har varit sen nåt år tillbaka. Och som överallt har det varit klurigt att få till mottagandet av studenter på ett vettigt vis. 
Jag fick en tanke, presenterade den och sen hände inte så mycket. 

Jag slutade på kvc men fick sedan ett samtal som drog mig tillbaka. 
Vill du vara med och utveckla vår studentenhet? 
JA MEN SJÄLVKLART!! 

Folktandvården flyttade ut, jag och en kollega fick uppdraget att planera de nya lokalerna som skulle fungera som en klinisk utbildnings mottagning. 
Vi stötte och blötte, beställde, roddade, klurade, var på studiebesök, klurade lite till...... 

Nu står vi här, efter mycken vånda, glädje, sömnlösa nätter och spänd förväntan .... lokalerna är nästan färdigställda. 

Hur jobbar vi då?

Fick en ny kollega, Marie. Försökte så gott jag kunde sätta henne in i tänket. Vi har kursat vi har klurat, jag har skrämt henne med min iver. Hon har nästan dragit öronen åt sig och tänkt att vad tusan är det som är så krångligt..krångla till det i onödan.. (jag tror hon tänkt så iaf haha) 

Igår kom första studenten, som ska göra premiär på studentenheten. Introducerade honom igår, Marie fick den äran. Och vet ni, jag tror det landade väl. 

Målet var att när man kommer som student till kvc ska man känna sig välkommen, det ska finnas tid, en planering och utrymme. Där är vi nu! Jag är så glad. Och det roligaste av allt nästan. Marie som (av förståeliga skäl) varit lite skeptisk till mitt brinnande engagemang, tycker nu att det känns KUL. 

Vi är bara i början. Mycket att jobba med och utvärdera. Men jäklar vad roligt det känns. 
Tack mina underbara chefer som ju gör detta möjligt. Och tack Marie som stått ut med mig😅

Målet är att KVC ska vara en vfu plats där alla känner sig viktiga, det ska vara utvecklande och lärorikt och attraktivt. 
Vi ska slå ett slag för primärvården

Amen 😅

Marie Hysing

Det kommer bli toppen! Känns redan superbra och med en toppen -student så kunde ju inledningen inte bli bättre!
Du träffade huvudet på spiken, visst har jag funderat på hur svårt kan det va? Och alla dessa fina ord! Och kliniska adjunkter och hejåhå men sköter du snacket så blir vi ett superteam!👭

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress