Tisdag i Augusti

Sommaren går i en rasande fart....augusti nu och i morse var det höst i luften. 


Tre dagar med foodmap och magen är mycket lugnare.... jag luktar inte lika illa och den är mindre....

Så himla skönt! 

Det jag egentligen tagit bort från kosten de här dagarna är pasta, gluten, laktos, lök, vitlök, äpple, tuggummi, godis, glass....

Jag försöker tugga maten ordentligt, dricker mycket vatten och äter fler måltider. 

Fy fasiken om det kunde fortsätta såhär, mitt liv skulle bli som nytt. Och det med en sån liten ansträngning. 


Så det här är ingen diet i den bemärkelsen utan kallas kostbehandling. Och blir det bättre med detta så är jag överlycklig. 

Jobbet ja, det rullar på och det känns som man är nån sorts allt i allo. 
Sommarpatienterna knallar in och ut på vårdcentralen. En del sårskador, många fixar hemma och bommar med hammare och såg emellanåt. Lappas ihop och kan fortsätta. 

Pillerknaprarna har lite av högsäsong, det är nåt med årstiden tror jag. 

Det som förvånar mig mest är att många inte förstår att "deras" doktor har semester likväl som deras frisör. Många förstår verkligen inte det och nån gång har jag tom fått frågan hur vi ska få tag på den doktorn under semestern. Jour året om dygnet runt liksom. 

Nu är det over and out härifrån 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress