Sportlov

Sportlovet firas några dagar i Orsa med kusinen. För mig började det med kortvasan 3 mil på skidor på fredagen. Jag och Agnes åkte hit och fick lite egentid. och sen har det fortsatt med skotertävling i Sveg, skidåkning i grönklitt och bowling en regnig dag som denna. 


Allt detta med en smärtande svanskota efter en riktig klantvurpa på Vasan. 

Barnen har skött sig bra, är för det mesta väldigt överens men är lite som syskon och gnabbas emellanåt. Gottfrid gillar action och Selma är av den lugnare sorten, det här kan krocka ibland och Gottfrid tycker det händer för lite och Selma tycker det händer för mycket, men Ofta kompletterar de varann på ett bra sätt. 

De hanterar frustrationer på lite olika sätt kan man säga. Gottfrid exploderar direkt och Selma kommer lite smygande och berättar. Jag vet inte vilket som är bäst😅 För Gottfrids skull vore det bättre om han var lite mindre explosiv. Han uppfattas ofta som en bråkstake och kallar sig själv ADHD barn. Det gör mig ledsen. Han är medveten om sina utbrott men har svårt att hantera dom. 

I morgon åker vi till Borlänge och sen är tanken att Gottfrid ska hänga med mormor och morfar när de skjutsar hem Selma. Jag hoppas verkligen att det går bra och att det funkar ned djur och humör. Men i mig gnager en oro att han "ska göra bort sig". Eller att han inte ska klara djuren. Det skulle vara så ledsamt för honom, Han ser verkligen fram emot att få åka med. 

Men vi kan lägga en bra sportlivssemester bakom oss, om än med ordentlig smärta i svansen. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress