Så besviken

Efter några veckors uppehåll så gör jag en comeback. 

En comeback i besvikelse...över flera saker.

När nåt man jobbar och jobbat hår för och som man tror på, blir omkullkastat pga en enda persons missnöje. Då vill man dra nåt gammalt över sig. 
När vederbörande sen inte yppat ett ord om detta till oss som slitit med detta utan, tvärtom, berömt oss och gått runt med ett nöjt leende. Ja då vill man spy eller slå nån på käften!!

Nån dag senare går facket bananas. Facket som ska företräda oss medlemmar, kör över oss och för vår talan i viktiga förhandlingar. För vår talan åt helskotta fel och tvärtemot vad vi sjuksköterskor på kvc tycker och upplever. Och när de gör detta utan att informera oss, utan att överhuvudtaget vidtala oss, ja då vill jag inte ens berätta vad jag skulle vilja göra. 

Protest.....ja jag lovar en ordentlig protest om det blir som facket signalerar. 
Vi är eniga, hela personalstyrkan. 
Jag är stolt över att arbeta på kvc, en vårdcentral i framkant. Välfungerande och familjär. Och det kan vi tacka vår chef för. 
Vi sluter upp, står bakom henne och facket kan ta sig nånstans!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress