Svart lördag

Ja det blev svart igår.....golvet alltså, golvet på altan på baksidan. Svart Träolja drog vi till med efter viss tvekan. 

Framsidan, ja dör fegade vi ur och det blev patina. Helt intetsägande och det syns inte ens att vi grejat med det golvet. 
Såhär i efterhand ångrar vi oss. Skulle vakt svart där också. 

I förskräckelse vaknade jag och såg att det regnat på morgonkvisten. Återstår att se om oljan hunnit torka innan eller hur detta blir. 

Började iaf med terasstvätten. Vi har kärcher och det gick sim en dans. 


Solen sken så jag hoppades på snabb torkning. 

Vi åkte till Netonnet och lämnade in vår gräsklippare för tredje gången. 
Nu hoppas vi på en ny eller pengarna tillbaka. 

Hem och gjorde mat och sen till Rusta och köpte olja. 

Golvet var tillräckligt torrt för att behandlas och jag körde igång. 

Ska erkänna att både jag och micke var skeptiska. Men när det var klart var vi båda riktigt nöjda. 


Grillade hamburgare, glass och Melodifestivalen avslutade vår lördag. Jag gav upp när Robins framträdande var klart. Det tar ju flera timmar och blir rött långrandigt. Inser dock att jag missade dramatik när en full australiensare gått upp på scenen och visat röven. 


Micke gillade låten som vann, jag måste nog lyssna igen. 

Idag har jag ont i hela kroppen😂 lite ledbruten. 
Men ingen vilodag trots söndag. Har gjort upp en plan att avverka minst 5 mil i veckan på cykeln fram till Vättern ..... insåg när jag la mig att jag har 3 mil att avverka idag. 
Och husvagnen ska packas för sommarcamping. 
Först en tur till optikern kl 11. 

Jalla jalla

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress