Glest mellan inläggen
Det har två orsaker. 
Den ena är att jag mår lite bättre, det funkar bra med jobbet och det har verkligen gett mig en positiv knuff i rätt riktning. 
Jag började att jobba två timmar varje dag men när jag en fredag knappt tog mig iväg så gjorde jag om schemat. Nu gör jag 2,5 timmar fyra dagar i veckan och är ledig varje onsdag. Det blev bättre balans och fungerar bra. 

Det andra är att jag oftast är så trött att jag inte orkar skriva. Det låter negativt men det känns som en naturlig utveckling liksom. 

För det fungerar bra att jobba 25% med anpassade uppgifter. Jag håller skapligt även om det såklart varierar från dag till dag hur mycket energi som finns. Men jag blir trött, jag blir tom i huvudet, och när jobbet är klart är hjärnan rätt slut. Så eftermiddagarna går åt till vila. 

Jag kör 25% till 1/2 och förhoppningsvis kan jag då öka någon timme. Men det är inget jag funderar på nu. 

Jag tar en dag i taget, en uppgift i taget, långsamt långsamt för att undvika bakslag. 

Nu blir det eftermiddagslur
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress