Nyårsafton
2018, det blev på många plan ett riktigt skitår.... med några positiva höjdpunkter. 

Det dominerande för året har varit sjukdom och ohälsa. Inte bara för egen del utan för flera i min närmaste omgivning. Det har kämpats på många håll och görs fortfarande. Både fysiska krämpor och sjukdomar såväl som psykiska. Men vi hoppas på ljusning under 2019, det kan omöjligt bli värre!!

För min egen del då? Jo jag har gjort en riktig resa detta året och avslutar 2018 med att ändå konstatera att jag blivit en mer harmonisk människa, att det så sakteliga går framåt i mitt mående och att jag ändå kunnat börja jobba 25% och känna att det funkar. 
Jag är stabilare och jag och micke är stabilare tillsammans. Det är väl ändå nåt gott som kommit ur detta utmattningselände. 
Nyårsaftonen firas i soffhörnet i husvagnen, är ordentligt sliten efter senaste dagarnas skidåkning och resturangbesök och tar emot 2019 i viloställning. 

För övrigt då, några höjdpunkter 2018 har bjudit på: 
Flera helger och något skollov tillbringades i skidbacken. En mycket snörik, lång och vintrig vinter. Skottade snö till förbannelse. 


I mars kom "lilla" Elin till världen. Min tredje brorsdotter, en frisk välmående fläkt i familjen. 

Micke var till Rumänien på jobbresa. 

Vi bytte vår husvagn till en nyare och for på semester till Göteborg. Hade någrafina dagar (utöver punktering på båda husvagnsdäcken på motorvägen i sommarhettan) och Gottfrid fick äntligen komma till Liseberg. Julia och Niklas slöt upp ett par nätter. 

Vi hade en magiskt varm sommar. Vi har badat  och solat och svettats och flämtar och njutit. 

Gottfrid var en vecka på läger i säfsen på snowcamp. 

Elin döptes i augusti. 

Vi införskaffade ett spabad som vi använt flitigt under senhösten. 

Vi firade en fröjdefull jul och mellandagarna har tillbringats i ett solbadande, gnistrande grönklitt.

Nu inväntar vi nya året med spänning. 

Gott nytt år! 












Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress