2017
Hur var 2017? Minns knappt men upp och ner, med och mot....livet. 

Skidåkning på längden och tvären, i grönklitt, Romme och så åkte vi kortvasan jag och Ellen.  Selma var med oss på sportlov i Orsa, vi var på skotertävlingar kors och tvärs. Fjällen över påsk och sen en helg i Idre med jobbet. 

Jobbet flöt på, mycket som hänt. Det strulade lite i uppstarten av studentenheten, motigt och tungt en period. Givande utbildningar, spännande projekt och nya kollegor. 

Sommar och semester, ny cykel, Tjejvättern med syrran fullbordade tjejklassikern. Mor fyllde 70 och vi firade henne med överraskningskalas. Dåligt sommarväder överlag men vi piggade upp oss med båttur och gröna Lund besök. Campingliv i Orsa också såklart. Och som avslutning en underbar resa till Rhodos på höstkanten. 

Jobbet fortlöpte. Härliga kollegor, studentenheten började få snurr, nöjda studenter och roligt projekt. Handledarutbildning och många järn i elden. 

Under hösten/vintern har det varit många tunga perioder. En kombination av jobb och privat. Oro för viktiga personer i min närhet som inte mått bra, frustration, en känsla av att inte räcka till. Strul i skolan för Gottfrid. Projekt, press och utbildning jobbmässigt som tagit mycket energi. Det slutade i en krasch, både fysiskt och psykiskt. Fysiskt när jag halkade och fick en rejäl röv och ryggsmäll och psykiskt när stressen i kroppen tog över och inget annat funkade. Hemskickad och sjukskrivning och där är jag nu. Där jag trodde att jag aldrig skulle hamna, där jag haft svårt att acceptera att jag är. Men kroppen talar sitt tydliga språk och det är bara att lyssna för att kunna komma tillbaka. 

Gotte blev stora killen och var på läger på snowcamp i en vecka helt själv. Hsn har även tränat trampolinhoppning hela hösten. 
Jag har tränat en del med döttrarna innan kroppen sa stopp. Vi har hälsat på hos Rut, vi har grejat i Orsa vi har varit på kräftkalas och fars dags kalas. 

Julen firades med alla barn och föräldrar och blev en fin kväll. Därefter har vi tillbringat en vecka i Orsa och gotte har plöjt skidor i timmar varje dag. 

Nyårsafton firades hemma i lugnet, plankstek och Bingolotto. Och nyårsdagen började med sjukhusbesök, inte för mig men för nån som står mig nära. 

Avslutningen kunde varit bättre på 2017 men 2018 kan ju knappast bli sämre. Så vi siktar framåt, hämtar kraft och tror på bättring, tror på 2018. Det är nu det vänder! 

Gott nytt år🌟
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress