Sammanfattning
Ja det blev en sån, en sammanfattning idag hos min terapeut. Vad har vi pratat om? Har jag lärt mig nåt? Är det nåt jag kan avända? Är det nåt som gått i rätt riktning? 
Jag svarar Ja på alla. 
Tycker väldigt bra om min terapeut, hon säger så mycket kloka saker som jag verkligen tar till mig. 
Att förändra beteende är inte gjort över en natt men med de verktyg hon gett mig så är jag på god väg.
Vi kunde konstatera att jag nått acceptans och försöker acceptera min situation och vara flexibel kring den och hantera den utifrån det. Vad annat kan jag göra. Inget blir ju bättre att att försöka hålla den från mig eller stressa genom den. Behöver jag vila, ja då vilar har. Behöver jag ta en promenad så tar jag en promenad. Är jag piggare så vet jag att jag snabbt tömmer energiglaset och behöver hejda mig lite osv. 

Men allt det här såg jag först efter att jag varit tvungen att kapitulera och acceptera att nu är det så här mitt liv ser ut, och då får jag leva utifrån de förutsättningarna tills vidare. Jag är på god väg att bli en ny person, en uppdaterad, lite lugnare, lite mer ego, lite snällare mot mig själv. Och vet ni, allt fungerar hur bra som helst fastän jag bromsat, gett andra mer utrymme och backat bad gäller ansvarstagande och kontroll. 

Rätt väg....det är bra. Måste bara lära mig tålamod också
(null)

(null)

(null)

(null)

Fixat vinterplatsen i helgen. Micke har snickrat sinnen galning. Jag har hejat på, stickat och servat mat och kaffe. 
Igår hjälptes vi åt med tältresning och efter många om och men fick vi till det. Note to self: köp aldrig annat förtält än Isabella 

Tältningem knäckte mig, knockade mig redan på vägen hem då en bricka med mat från mc Donald gled ur min hand. Burgaren fler under en soffa med tomatskivorna tätt efter. Jag hann aldrig fatta vad som hände. Micke fixade ny mat och jag satt still resten av besöket. 

Idag har jag vilat, varit på samtal, vilat, mellis och läxa med Gottfrid, vilat, fixat mat och sen ...vilat. Micke fick fixa mjölken och föräldramötet❤️

Imorgon ska Agnes skjutsa mig hem till byn och hämta ett lass ved. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress