Hallå där...
Det verkar inte bli någon sommar i år men semester har vi ändå haft. Om man bortser från kyla och regn så har vi haft en strålande semester.

Vi började i Orsa under midsommarhelgen. Då sken solen på oss och det var faktiskt ganska varmt ett par dagar. Vi åkte kvällen innan midsommarafton och for hem på Söndagen.
Silllunchen på midsommarafton slutade i en mindre katastrof när vår äldsta tonåring skulle ta plats vid det något vingliga lunchbordet.
Hon ordnade till det på sin kant och "hoppade" in stolen närmare bordet och för att jämna till vingligheten passade hon på att hoppa stolsbenet rakt på Mickes tå. Han fick aningens ont och reste sig hastigt. I samma stund som han reste sig så bestämde sig min öl att lägga sig rak över bordet och rinna ner i Agnes mat.

Man skulle kunna tro att dramat tog slut där......icke!

Julia blev frustrerad över sin egen framfart och skyndade in i husvagnen, på sin väg in dit råkade hon knuffa till Gottfrids stol så att den vek sig och han klämde fingrarna och skrek i högan sky.

Då fick våra grannar nog, de satt också och åt lunch. Mannen hämtade en tältsida till markisen och satte upp mot vårat läger så att de inte såg oss.

Vi fick till slut i oss vår sill och kunde slappna av en stund.
På kvällen begav vi oss till udden för midsommarstångsresning tillsammans med kalle Moraeus.

Midsommardagen byttes Kalle Moraeus ut mot Gottfrids idol Sean Banan. Tjejerna blev kvar på festplatsen tittade på Molly Sandén och jagade orsapojkarna till mitt i natten.

Totalt sett en härlig midsommarhelg.

Vi hade bestämt oss för att ha kvar vår lilla husvagn men ändrade oss i brådrasket efter en helgs bäddande, stökande, knuffande, bökande, ryggont och gnissel.
Eller det var väl Micke som ändrade sig då han lovade att sköta bäddningen på nästa resa.
Hittade ett lämpligt objekt i Örebro och tillbringade ett par regniga dagar med att köpa och sälja husvagn.

Vi har nu en lättcampad Hobby 560 De lux easy. Vi behöver numera inte bädda alls då det redan finns färdigbäddade sängar som räcker till åt oss.

Vi stannade hemma en vecka och var några kvällar på Peace and love tillsammans med goda vänner. Snälla mor och far kom och hämtade Gottfrid. Han fick ett par semesterdagar i Äppelbo innan han och mormor flyttade till Borlänge över helgen.
Jag jobbade på campingsjukvården ett par dagar och det var jätteroligt. Plåstrade om hundratals skavsår på svettiga och lortiga fötter, tröstade ett antal hemlängtande ungdomar som bara behövde en moderlig hand för ett ögonblick.  Tittade i onda halsar, linande stukade och överansträngda fötter och knän. Delade ut vätskeersättning till uttorkade (bakfulla) ungdomar, bäddade ner utmattade och aspackade ungdomar. Skickade också en och annan med ambulans.
En nyttig erfarenhet och många fina möten med 99% trevliga, glada och tacksamma, fina ungdomar.

Direkt efter helgen drog jag och Micke till Rullsand med Gottfrid på camping. Vi hade en härlig vecka med vår lilla campare. Han trivs som fisken, skaffade många nya kompisar, åkte runt och hälsade på i förtälten, cyklade på nya vägar. Vi hade fint väder om än lite kyliga vindar. Tillbringade en del tid på den underbart fina stranden, var en dag till furuviksparken och en dag till Gävles järnvägsmuseum (pappan hade nog lite abstinens).

Gottfrid grät när vi var tvugna att åka hem framemot   helgen.

Vi firade Agnes konfirmation i monsunregn men hon var nöjd och det blev en bra och trevlig tillställning.

Vi fick på Måndagen nog av att sitta hemma i regn och rusk och begav oss med vagnen, Gottfrid och Agnes till Örebro. Där var det medelhavsvärme när vi anlände och sturskt gick vi till badet för ett dopp. Efter en stund började stora blöta droppar falla från skyn och ett rejält åskväder drog över staden. Ett värre regn har jag nog aldrig varit ute och sprungit i. Allt flöt och vid husvagnen var det en mindra sjö.
Vi fick klampa runt där i gegga och vatten några dagar. Gjorde ett besök på lek och buslandet och det kan verkligen rekomenderas som ett prisvärt och roligt utflyktsmål för barnfamiljer.  Äventyrsbadet fick sig också det ett besök innan vi åkte vidare till Roslagen och vackra Östhammar.

Där slöt mor och far upp med sin husvagn och vi fick några härliga dagar där innan plikten åter kallade.
Vi kom inte undan regnet och det till och med haglade pingisbollar under Fredagen.

Nu har jag jobbat en och en halv vecka och vädret fortsätter vara minst sagt lynnigt.
Gottfrid passade igår på att spilla vatten i vår dator så den är ganska paj. Vi hade den försäkrad och den är nu inlämnad till doktorn. Därav inga bilder idag.

Helgen som var lämnade vi pappan i huset ensam och åkte till Äppelbo för en minisemester. Vi tittade på fashinerande motorcykelkonstnärer, återkommer med bilder. Gottfrid var minst sagt imponerad. han tillbringade annars helgen på fyrhjulingen som han blivit jätteduktig att behärska. Han åker som en svans efter sin kompis (morfar) som åker före på sin stora fyrhjuling.

Nu planerar vi för vinterns semester. Funderar på en resa på tu man hand för att sedan uppfylla Gottfrids högsta dröm nästa sommar: Legoland.

Den som lever får se vad det slutar med men jag vägrar vänta ett helt år på nästa semester.