I väntans tider
Tänk om man skulle göra som vissa myndigheter, kanske alla myndigheter, men i det här fallet FK. 
Dom gör som dom vill med det mesta. 

Min sjukskrivning gick ut den 15/5. Dock skickades ett nytt läkarintyg in den 2/5. Det är inte bedömt ännu! På avstämningsmötet den 2/5 varnades jag för utförsäkring och nu väntar jag på ett besked. 

Jag behöver planera och schemalägga min vardag för att minimera energislöseri. Men jag kan nu alltså inte planera framåt, för jag vet inte hur någonting blir. Oerhört frustrerande. 

Uppskattningsvis kommer FK att titta på det under veckan och uppskattningsvis kommer ett preliminärt besked framåt fredag. Uppskattningsvis blir ett slutgiltigt beslut klart i mitten av Juni. 
Det var svaret jag fick när jag idag ställde frågan. 

Det är mycket som uppskattas..... 
jag skulle uppskatta att få veta vad jag ska förhålla mig till. 
Kan jag i min takt och på drt sätt som nu faktiskt verkar fungera, fortsätta jobba på att återfå någon sorts arbetsförmåga? 
Eller blir det avslag, vilket betyder att jag får strunta i tillfrisknandet, ta mig i kragen, rycka upp mig och börja jobba?

Jag skulle uppskatta att få veta det faktiskt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress