Ledig Fredag
Skön ledig dag. Borde städa men finner inte motivationen. Den har försvunnit bland flyttlådor och oupphängda gardiner. Gick ut med gossen på fm istället och röjde sen som hastigast, bäddade tonåringarnas sängar. Jag veet, det är curlingvarning men jag står inte ut att se eländet. Dammsög vardagsrum, hall och kök och slängde i en tvätt. Det får duga så idag.
Det dras in ett kg sand varje gång man tar ett kliv nedanför trappen och sen kliver in i hallen igen, dammsugaren får minst sagt göra tjänsten.

Fick besök av mor och far som varit till sjukhuset med lilla vovven. Snälla lilla Ester som går med på allt.



På förmiddagspromenaden slant jag in på Marias blommor på kvarnforsplan. Oj vad de har mycket fint där. Inhandlade en kruka (plåtbalja) till mina ljungplantor på trappen. Kan rekomendera den butiken ocm ni är ute efter fina krukor och blommor. Jag glömmer lätt bort att den finns fast jag bor så nära.
Fortsatte till kvarnsvedens konditori där jag inhandlade en purfärsk butterkaka så nu finns det kaffebröd här om någon skulle vara sugen på en kopp kaffe med dopp. Mor och far hade garderat sig och tagit en fika på kupolen.

Trivs så fantastiskt bra här i området och med närheten till kvarnsvedens centrum där det mesta finns kan det inte bli bättre.

Nu ska jag hämta Agnes vid skolan.
Tjo
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress