Peace, Love och Linas matkasse
Äntligen lite värme igen. Och med bara 2 ynka arbetsdagar kvar känns det ju helt underbart.

Hoppade över promenaden ikväll och tog en cykeltur ner till stan. Gottfrid ville ut på tur och vi hängde på. Han njuter där han sitter bak på cykeln och tittar på allt liv och rörelse i stan. Vi stannade och handlade glass på vägen.
När han tog plats i cykelsitsen utbrast han "oh, vad skönt, och vilket väder" haha, undrar var han hört det :P

Har fått hem Agnes från Äppelbo där hon varit ett par dagar tillsammans med Elin.
Julia hon lyser med sin frånvaro. Jobbar på Hällsjöhemmet på dagtid och på kvällarna är det kompisar för hela slanten. Nu är hon dessutom och jobbar på festivalen. Vad gör man inte för pengar och ett armband. 

Fred och kärlek har tagit över stan och ett fantastikst sorl och skön stämning sprider sig som ettt pärlband i varje kvarter. Festivalen märks redan överallt. På jobbet, i matbutiken, på apoteket, på stationen, på min promenadrunda, hemma......ja överrallt.
Jag gillar det även om jag är en av de mest osociala personer som finns, men lite liv i stan gör allt lite roligare.

Annars händer inte så mycket på husfronten faktiskt. Vi har gjort det mesta av det vi planerat. En altan som ska färdigställas med ett staket, ett litet garage som ska målas och ett stort garage som ska gipsas. 
Jodå, nog har vi att göra om vi vill. Men just nu vill vi inte.

Måste slå ett litet slag för Linas matkasse. Den har förändrat mitt liv. 5 måltider varannan vecka underlättar nåt enormt i vårt liv. Jag slipper tänka hela tiden, behöver inte få samtal till jobbet om vad jag tänkt till middag. Jag behöver numera inte ens laga maten själv. Micke blir lyrisk (och hungrig) när kassen och recepten kommer. Idag har vi ätit Färsk basilikaravioli med paprikasås och det var helt fantastikst gott. 
Lite nätt med mat till vår familj ibland men oftast räcker det gott och väl.  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress