Grattis älskade Julia
Idag är det Julias 16 åriga födelsedag. Tänk vad åren går. Minns ju i stort sett varje minut av den här dagen för 16 år sedan, då hon kom det lilla pyret. Nu är hon lite större och en av mina prinsessor. Så fin, så snäll och ordningssam. Ja, väluppfostrad helt enkelt, hehe. Temperamentet har hon ärvt efter sin Morbror och sin styvpappa, haha. Jag är menlöst lugn som en tallrik filbunke så det kan inte vara på annat vis....eller?

 

Är för övrigt ledig idag. Ska ta och ta med sonen på en cykeltur för att inhandla tårtan här borta på konditoriet.
Det är ju helt strålande att bo här där vi bor. Vi har 15 minuters cykeltur till kupolen och centrum, vi har 5 minuters promenad vårt lilla centrum här i kvarnsveden och där finns allt. Frisör, bankomat, affär, resturang, kondis, skoaffär, glasögonbutik, cykelaffär, bensinmack mm. Ja, det kan inte bli mer perfekt. Dessutom har vi 5 minuters promenad till Mellsta.
Trivs som fisken.

Budapesttårta stod på önskelistan.

Jag mår lite bättre idag. Är så trött på förkylningarna som verkar avlösa varandra. Känner mig aldrig riktigt pigg. Senaste dagarna har jag haft värk i bihålor, hjärnan full i snor och allmänt dåsig. Pepprat i mig Rinexin, Nasonex och Alvedon och mår som sagt var bättre.

Vi gjorde ett ryck i tvättstugan i helgen i alla fall. Nu är det svängrum därinne då alla sopor kommit iväg till sorteringen. Man skulle behöva ett helt rum bara för sopsortering. Irriterande att man aldrig riktigt har plats för alla burkar, glas, tidningar, batterier, glödlampor osv, osv. Tänkte försöka komma iväg och inhandla lite krokar och hängare så att man lättare kan ta hand om tvätten samt använda tvättstugan som grovingång. Det blir allt lerigare ute och det skulle vara skönt att slippa ha all lera direkt in i vardagsrummet.

Behöver komma iväg till optikern och beställa mina glasögon också. Drar på det då jag haft svårt att bestämma mig samt att det kostar en slant. Men idag ska jag ta mig i kragen, måste ju se!

Nu ska jag ta hand om frukostsmulorna och se till att vi kommer ut i solen jag och loppan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress