Tisdag
Idag när jag kom hem från jobbet var plattläggningen klar. Är jättenöjd med hur det blev. Längst upp bredvid altanen ska jag lägga dekorationssten och införskaffa någon fin kruka.
Nöjd är vi med det arbete Garantiasfalt gjort . Han fixade till och med till kanterna och sådde gräs ända upp mot plattorna.



Med risk för att verka tjatig så kommer här en vy över vår sk. Gräsmatta som mer och mer börjar likna en sån. Tjatar om detta då det är en stor händelse i min bygghjärna. Det att alla jordmassor som legat här och dammat och geggat och mest varit till besvär verkligen håller på att förvandlas till en gräsmatta, det är STORT i min trånga hjärna.



Vårt söta lilla kvicksilver han har återhämtat sig från tandolyckan och äter nu både gurka och mat. Han är dock lite för kvick i sina rörelser för att vi ska hänga med riktigt. Jag är gråhårig och igår konstaterade Micke att han minsann också hade drabbats av allt mer grånande hårsvall. Hur ska vi orka med detta tempo i vår allt högre ålder (jag tänker ju då framförallt på Mickes förutsättningar som är x antal år äldre än moi, hehe). Micke har för övrigt undanbett sig ytterligare avkommor och han har till och med gått så långt att han undanbett sig barnbarn.

MEN han är allt bra söt vår lille prins:







Maria

Åh vad underbart med stenar, jag längtar tills det är klart här!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress