En helt vanlig Torsdag
Vintern tog slut och vi väntade på sommaren! Vi väntade......och väntade....och väntade! 
Plötsligt kom den! Vi svettades och jämrade oss, köpte parasoll och ordnade en plats i skuggan! Och lika fort som den kom så försvann den!! Och den kom liksom aldrig tillbaka. 

Semestern ja, den kom och den gick. Den var bra och den var vilosam. Nu är jag åter i landstingets tjänst. Känns väl ok antar jag. Första arbetsveckan var rolig, det var teamwork och patienterna som egentligen inte är sjuka alls dom hade fortfarande semester. 
Den här veckan har varit rörigare. Dom där friska patienterna har slut på semestern och börjar så smått återvända. Jo, så är det, friska människor tar av sin tid och ringer om allt möjligt. Jobbar med bästa gänget och det gör ju att det mesta ändå flyter. 

Den här veckan är jag trött. Trött och håglös. Får liksom inget gjort härhemma. Har dock städat idag, för första gången sen före midsommar. Köpte ny dammsugare idag, för halva priset, förmodligen värdelös om du frågar maken men till mig duger den. Vit elektrolux, den får väl flytta till husvagnen om den blir utdömd. 

Husvagnen ja, och sommaren som aldrig kom. Blev i alla fall kvar i Orsa i 5 veckor. Nu blir vi hemma några veckor. På gott och ont. 

Imorgon är det fredag och nästa vecka hoppas jag blir piggare. Annars vete tusan! 












Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress