Skitastma, skitallergi
Ja jag blir ledsen ibland, ledsen över att Gottfrid är så begränsad. 
Jag vet, det finns värre saker, dödliga sjukdomar osv. Men ibland behöver man få bli ledsen över nåt som gör min älskade pojken ledsen, även om det inte är en dödlig sjukdom. 

Hans astma och allergi kryper in och förstör och vissa saker kan man inte kompensera. 
Idag blev det tydligt. 
Ett försök till lek med två kompisar slutade i tårar. Båda var på väg till halloween discot på Knuten. Alla klasskompisar skulle dit också. 
Jag erbjöd honom att åka dit en kort stund men då säger han, hulkande av gråt:
"Jag tycker inte om Knuten, vill inte åka dit, man äter bara en massa sötsaker och kan inte andas. Varför måste alla mina kompisar tycka det är roligt" 

Så är det. För att överhuvudtaget kunna åka dit en kort stund gäller följande: 
1 Tabl Aerius
Ögondroppar
Nässpray
Dubbel dos symbicort 
Och ev extra dos buventhol

Detta gör ungen lättirriterad, speedad och ändå, i stort sett varje gång han varit där, så har han lufthunger, trots ovanstående  meny! Dålig ventilation, många ungar i liten lokal (de flesta har husdjur och det sitter i kläderna) och inte minst discoröken!!! 
Det brukar sluta i katastrof, känslor som inte kan kontrolleras och ihop med allt godis och kopiösa mängd socker som erbjuds......Nej ingen av oss tycker det är värt det och inte ens han själv. 

Alla skulle dit idag och han blev därmed ensam. Inte ens det faktum fick honom att vilja åka dit och det säger en del om hans upplevelse av det hela. 

Astma, allergisk astma är ett förbannat skit och det gör ont i mammahjärtat att han begränsas så! 

Vi hyrde film, gjorde pizza och drack zingo. Det blev bra till slut men inte samma grej liksom, och imorgon ska han kompenseras med spökvandring på Orsa camping. Lördag blir det spökdisco och bowling. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress