Lucka 24

Selma fick sin önskan uppfylld i årets julkalender. Och jag kan sälla mig till den skaran jag också. 


Vilken julafton det blev och VARFÖR i hela friden ska man ängslas så mycket innan.

Vi började dagen på Leos lekland. Att bara vänta hela dagen funkar inte så brukar hitta på nåt annat på förmiddagen. Fler hade tänkt som vi faktiskt. 

Micke kallades på uppdrag till barberget vid lunchtid. Där fanns några barn som väntade på tomten. 

Efter kl 15 ramlade alla in. Barnen bullrade in, mor och far kom,inte setts på flera månader pga gottfrids allergivaccination. Moster ellen kom, Sally och Svea. 

Och DET är nog den bästa julklappen. Efter 14 veckor x 3 sprutor varje vecka så visade han nu INGA allergiska symtom trots att båda hundarna var inne här i huset hela kvällen. Han hade fått allergi tablett men det brukar inte hjälpa. Men så stor skillnad trodde jag inte riktigt på. Är så glad över det. 

Tomten kom efter julbordet och julklapparna delades ut och öppnades. Gottfrid jublade efter varje paket och jag tror han fått in alla önskningar. Allt från tandborste till åkmadrass, lego, mobil, rekordbok och rubriks kub. 

Jag hade då sannerligen också varit snäll. Underställ från Kari tra, presentkort till "rummet" ny kaffebryggare med automatisk avstängning (Agnes är trött på att åka hit och kolla kaffebryggaren), fin fotobok från madeiraresan, pläd, ljusstake och sist men inte minst ett USB fyllt med filmer från förr. Vet inte om jag vågar titta på dom utan att börja gråta. 

Julklappsspelet revs av i ett ljudlig kaos. Många tävlingsmänniskor som ville skrika ut sin frustration och sin glädje över att sen slå rätt och få haffa ett paket. Det gjorde nästan mormor döv😅 

Tre äldsta barnen åkte sen vidare till sin mamma och vi andra åt efterrätt och drack kaffe. 

Mor, far och Ellen åkte hemåt. Jag är så glad att de kom, blir liksom ingen riktig jul annars. 

Linus slöt upp lagom till Tärningsspelet och vi spelade till framåt midnatt. 
Prat och skratt och glädje. 

Gottfrid han passade på att bygga en av legobyggsatserna. Han konstaterade att julafton varit toppen, han byggde med lego istället för att sitta med plattan och sen sa han: och jag har inte varit arg på hela dagen! 
Kraken, han är väl medveten om sitt temperament och lyckan när man lyckats styra det en hel dag.... 

Julia hade julstökat de Lux. Gjort godaste godiset, slagit in i fint papper, stansat ut perfekta gelehjärtan och packat i varsin påse till alla. Så himla omtänksamt och man önskar att man kunde spara det arbete hon lagt ner. 

Kl 00 var det tomt i huset och vi städade ut alla hundhår, dammsög och moppade golv innan jag stöp i säng. Lycklig över att fått tillbringa julen med de som står mig närmast. Har en stor, bullrig familj och det är en ynnest. 

Saknade några såklart, det är svårt att få ihop alla på själva julen. Men de fanns med i tanken. 


Marie Hysing

Vilken härlig julafton ni ser ut att ha haft. Underbart med barnen samlade, och hundarna!!! 🐕💉

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress