sista rycket 2019
Jag har haft ett år som varit slingrigt och krokigt, berg och dalar, uppgång och fall. I det stora hela kan jag dock konstatera att det gått från mörkaste botten till nåt som liknar ett liv igen. 

Med små steg och många snedsteg så har jag ändå hittat min väg, det är viktigt, att det är MIN väg. Inte någon väg som andra kanske förväntar sig utan en väg som passar mig och mitt liv som det ser ut just nu. 

De bra dagarna är fler än de dåliga, och de dåliga dagarna är inte lika bottenlöst mörka. Min egen slutsats är att jag slutat att analysera och leta orsaker. Jag vet oftast orsaken och vart jag bränt för mycket energi. Jag vet också att det kommer bättre dagar.

Igår var en riktig skitdag. Riktigt jobbig, med alla mörka känslor, meningslöshet, gråtmildhet, energilöshet, aptitlöshet osv. Men det blev ju en ände på den dagen också och idag mår jag bättre.

Nåt som är väldigt positivt är att jag så smått kunnat börja träna igen. För mig är det viktigt, det var mitt stora intresse innan jag blev sjuk. Det har varit en lång väg att nå dit jag är idag och jag har fått omvärdera vad träning egentligen är. 
Men idag har jag precis joggat 20 minuter och det är STORT. Från att i början av året knappt orkat 10 minuters långsam promenad till att nu orka jogga två gånger i veckan och promenader dagligen däremellan, ja men ni fattar att det är en stor seger. Jag trodde ärligt talat inte det var möjligt för bara några månader sedan när jag försiktigt tog de första joggstegen i 1 minuters intervaller.

När skolorna börjar igen har jag och sonen som är 12 bestämt att vi ska gå till gymmet 2 ggr/vecka. Några enkla övningar som sonen får bestämma. Han är ny på gymmet och behöver ta det försiktigt i början och det passar mig perfekt.

Jag har också börjat jobba vilket är väldigt positivt. 

Under året har jag kunnat känna genuin glädje till livet och minns när jag så tydligt kände den vändningen under sommaren. Jag kunde njuta av att umgås med folk, visserligen under begränsad tid, men det var inte längre bara dränerande utan gav mig lite energi också. Jag kunde skratta och delta, det var en härlig känsla.

Jag sammanfattar 2019 som ett år där det gått framåt, sakta men ändå framåt.

Gott nytt år önskar jag er.






Ellen

Vill att du ska veta att dessa framsteg inte är något som bara du känner inom dig. Årets framsteg är något som verkligen SYNS på dig. När man ser dig nu så ser man energi och liv i dina ögon och inte en ändlöst tom blick. Sagt det förr och säger det igen, vilken vackert utförd hemtenta du gjort, mycket VÄL godkänt. Du är bäst! Hoppas verkligen att jag har ärvt en bråkdel av ditt jävlaranamma och kämparglöd. Älskar dig söstra mi!

Svar: Nu blev jag både rörd och glad, TACK! Du är ju en av de klokaste människor jag känner och har varit mitt bollplank och stöd genom det här, det har verkligen varit värdefullt. Älskar dig å Lillasyster❤
None None

Anonym

Tack för allt du delat med dig under året som gått. Du har inspirerat mig till att nästa år göra stora förändringar för mitt liv. Så att jag nästa nyår kan skriva det du kunnat skriva nu. Gott nytt år!

Svar: tack, vad detta värmer. Det är respons som denna som får mig att fortsätta dela med mig av mina erfarenheter. Att kunna inspirera bara genom att dela min historia är fantastiskt. Lycka till på din väg genom detta, och ett gott nytt år ❤
None None

Anonym

Hej, kom in på din blogg för första gången idag. Stor igenkänning i ditt mående senaste månaden. Så skönt att läsa att det finns en till. Tack❤️

Svar: välkommen, kul att du hittat hit, vi är långt ifrån ensamma i detta även om det känns så många gånger. Jag har valt att dela min historia just av den anledningen🌺
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress