Måndag igen
Veckorna bara rusar fram, och helgerna likaså.  Helgen tillbringades i Orsa. Det var ett tag sen sist och blev en välbehövlig paus från vardag. 
Frisk luft, samvaro, återhämtning och avkoppling. 

Jag är fortfarande inte uppe vid ytan riktigt efter senaste veckornas nedgång. Det blev inte så många åk i backen innan kroppen sa ifrån. Orken räckte inte till. Men frisk luft gjorde gott. 

Vi åkte hem rätt tidigt och var punktliga i gympahallen för parkour kl 12. Gottfrid älskar det och det är så kul när han hittat nåt han verkligen gillar. 

Jag har också hittat en grej som funkar hyfsat. Jag har ju svårt att få energin att räcka till den träning som jag ägnade mig åt innan jag blev sjukskriven. Styrketräning blir för tungt och löpning misstar kroppen för stress och slår bakut. Efter styrketräning blir jag ofta "sjuk" efteråt med feberkänsla, värk, frossa osv. 
Men ett par gånger nu senaste veckorna har jag spelat badminton. Jag och Gottfrid hakade på ungdomarna till badmintonhallen och det är en perfekt motionsform. Det ger mer energi än det tar och det är precis vad jag behöver.
  • Jag får tid med flera av mina fina ungdomar
  • Jag får tid med Gottfrid
  • Jag kan göra exakt så mycket jag klarar och vila däremellan
  • Vi skrattar, det är fullständigt kravlöst, det är roligt och jag tror att alla positiva saker gör att stressreaktionen uteblir. 
Jag är ingen stjärna, vi har väldigt liberala regler och gör det för skojs skull. Perfekt! Jag har till och med köpt mig och Gottfrid varsin egen racket. 

Nu när vi klarat av måndagen med jobb, snöskottning och läxor så tar vi sats för resten av veckan som innehåller samtal med chefen, samtal med försäkringskassan, frissan, badminton och ett läkarbesök. 

(null)

(null)



Anonym

Jag tycker att du ska be att få arbetsträna hos oss på Patienthotellet Frida!! Vård men helt annat än stressen på en VC. Byte av miljö också. Kram Petra

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress