overload
Den senaste veckan har jag kört på lite för hårt, det kan jag konstatera. Har just nu ett litet bakslag faktiskt.
Hur ter sig då detta?

  • Sömnen har varit ur fas
  • Hjärnan känns lite som en påse micropopcorn. Det poppar lite varstans och jag har svårt att knyta ihop saker till ett sammanhang.
  • Svårt att fördjupa mig och engagera mig i samtal. Jag tappar lätt fokus och tråd.
  • Ljudkänslig 
  • Ljuskänslig
  • Allmänt svårt med socialt samspel, koncentration och engagemang.
  • Energilöshet.
Lite så!

Så min helg blir återhämtning och inget annat. Tar en dag i taget och vet att bättre dagar kommer. Något som ändå känns positivt är att jag inte känner mig nedstämd alls. Det har tidigare varit ett återkommande inslag i bakslagen. 

Det finns heller ingen anledning att analysera det hela vidare, jag vet med mig att jag kört på för intensivt. Jobbat och pendlat, tränat (om än korta och lätta pass) direkt efter jobbet, varit på extra dränerande möte direkt efter jobbet etc. Det här har stulit återhämtning och jag vet vad jag behöver ändra på för att få in den. 
Det handlar om planering. Och att hela tiden komma ihåg att även om många saker fungerar bättre så är det en bra bit kvar innan jag är där jag vill vara. Jag är fortfarande nära gränsen.
En sak är att ge mig själv återhämtning mellan aktiviteter. Att stanna på gymmet på väg från jobbet fungerar därför inte just nu även om det kan tyckas bäst ur många avseenden. 

Gör om, gör rätt@

Ha en bra lördag.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress