2022 del 2
Hann fram till sommaren i förra inlägget. Och startade min semester med en helg i Lindvallen Här kommer resten av året i en förkortad version. I juni firade vi såklart även en stor födelsedag. Vår 15 åring. Det firades med buller och bång bokstavligen. Han fick ett trumset bl.a

Juli
Jag fortsatte min sk semester med att packa ihop vårt hem. Kartong efter kartong fylldes med det som varit vårt liv. Mycket fick åka på tippen också, rensade rejält för att kunna börja om. 8/7 gick flyttlasset och jag tackar någon däruppe som gett mig mina barn och mågar. Utan dom hade det aldrig gått.
M tillbringade en vecka i Italien (så lägligt) med sin love. Han kom undan bra men behövde säkert vila upp sig.
Själv stod jag mest och tomglodde, fick liksom inget gjort, allt var surrealistiskt. Ungarna tog tag i det hela och vips så var vi på plats här i Mats knuts. Och från det ögonblick jag öppnade dörren hit till mitt nya hem så kunde jag ta djupa andetag igen. Vilken befrielse det var att komma in i det som skulle bli mitt och G:s hem. Bara vårt, utan en massa grusade livsplaner. Nu var det upp till mig och G att skapa ett nytt liv. Det kändes som att något lyftes från mitt bröst och jag trivdes från dag 1.
Juli bjöd också på en semesterresa till Göteborg och Liseberg. Den var planerad sedan länge och vi åkte tillsammans. Jag, M och G, Julia med familj, Louise med familj.
Det var den sista resan vi gjorde tillsammans, blir inte fler. Men vi hade väldigt väldigt roligt. Än en gång blev jag förundrad över hur väl vi kunde umgås. Det var som att allt återigen var precis som vanligt men bättre. Vi bodde till och med i samma hotellrum jag och M. Det var så himla bra och det kändes som att M också tyckte det. Allt var så märkligt och jag fick åter känslan av att det fanns mycket kvar mellan oss att bygga på.
Det tog slut samma sekund vi klev av tåget och han återvände till sitt nya liv. Tiden efter det här var fruktansvärd. Återigen kände jag mig sviken av dubbla budskap.
Vi firade därefter äntligen Sigrids dop. Även då tillsammans som familj. Jag bröt ihop när jag kom hem, allt var så fruktansvärt smärtsamt.

Augusti
9/8 lämnade vi över huset till de nya trevliga ägarna. Äntligen kunde jag släppa den pressen det varit. Och efter den dagen har jag inte haft någon som helst längtan tillbaka. Jag är klar med det huset och det livet. Sista tiden blev smärtsam och mörk och nu var det dags att ta ytterligare ett kliv.
Jag hade grillunch på min altan för de barn med familjer som kunde komma. Mysigt att få rå om dem och småtjejerna.
Jag promenerade mycket i omgivningarna och hittade många mysiga promenadvägar.
Jag och G tog tåget tillstockholm en helg. Mötte upp min bror med barn och var på Paradox museum. Vi shoppade, eller det var väl mest G som shoppade och mamma betalade, haha. Men det var en helg för honom, en helg på hans villkor för att han också skulle kunna landa, känna sig viktig och få lite semesterkänsla i allt flyttande.
Vi hade väldigt mysigt. De blev sjuka hos brorsan så vi fick ta in på hotell en natt. Mysigt det också. Middag på stan med den roligaste pojken jag känner. Ett låst knä ställde dock till det lite.
Utöver detta bjöds det på trevlig kräftskiva hos en arbetskamrat, trevlig "slutpåsemestern" häng hos en annan kollega.
Jag har fantastiska kollegor, vi har väldigt trevligt både på jobbet och utanför.

September
Hösten kom, min bästa årstid. Älskar färgerna och luften, älskar känslan att det börjar om, en nystart. Jag har alltid fått höra att jag är konstig som älskar hösten, som att det skulle var fel och korkat. Men det kan inte hjälpas, jag älskar hösten ändå.
Tillbringade mycket tid med barnbarn. Hade maja på övernattning, fixade i mun nya bostad för att få det hemtrevligt. Beställde mig en ny soffa. Röstade.
Föll emellanåt ihop i en ångesthög men lyckades kravla mig upp igen. Hemsk tid på det viset. Men en del trevligheter hände också såklart.
Oktoberfest i Buskåker tex. Även nu med några arbetskamrater.
Slutet på september var det dags för exet att go public med sin nya. En fånig bild på instagram och uppdateringar av relationsstatus.