tvättstuga
Fick en del gjort igår. Jag åkte iväg och målade klart det jag påbörjat i helgen och sen grundmålade jag verandan. Micke kom dit efter ett par timmar och vi bar ut säkert 25 gipsskivor från allrummet.
Vi kommer att få drygt 15 gipsskivor över så är det någon som behöver gips är ni välkomna!
Skönt att få undan lite byggmaterial från huset.

Micke tapetserade klart på Julias rum och slipade av tvättstugan. När Gottfrid lagt sig åkte jag dit och vi skulle prova sätta väven i tvättstugan. Jag hade läst på nätet att det inte var någon lätt sak och var förberedd på trixande.
För en gångsskull hade nätet fel! Väven vi köpt var hur lätt som helst att sätta upp och vi hann mer än halva tvättstugan på bara någon timme. Stötte dock på patrull då någon av våra hantverkare lyckats åstadkomma ett hål i väggen som vi blev tvugna att laga och spackla först. Nu måste det spacklas en gång till innan vi kan fortsätta.
Fint blir det och jag är nyfiken på hur färgen därinne blir. Vi har valt en mörkare grå kulör.

Måste ringa fiskarhedenvillan idag då vi igår fick veta att dörrkarmarna måste monteras in innan klinkers kan läggas. Våra snickare har semester till v 34 och plattsättaren kommer v 33.
Hmmm.....
Hoppas de kan lösa det ändå. Vi har ingen lust att själva montera karmar då vi betalar för att snickarna ska göra det.
Caroline

Ja väv är helt underbart! Jag satte i hela hallen utan karlns hjälp & det var helt otroligt skoj med så fint resultat snabbt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress