Lite Nostalgi
Nu har vi kommit igång med den stora röjningen. Vi har nästan röjt undan allt på vinden. Balkongen börjar fyllas med sopsäckar och skräplådor. Fågelmyra soptipp lär ska få äras med ett besök från Snesgatan inom kort.
Lite nostalgisk blir man när man går igenom gamla lådor. Hittade foton från min, Saras och Ullis Greklandsresa, foton från högstadietiden, foton från jular och högtider på sent 70-tal. Hahahaaa, lite kul är det att se hur allt och alla förändras. Sorgligt också när man hittar bilder på de som inte längre finns med oss.

Gamla dagboksanteckningar som skvallrar om olycklig tonårskärlek och kompistrubbel men också om allt roligt man gjorde. Lite vemodigt att läsa då man inte tycker att det var så himla länge sedan men snabbt inser att det är sådär 20 år sedan.

Vi börjar så smått fylla våra loppislådor men har skjutit upp loppisbesöket till den 27/2 istället. Lönehelgen tror vi ska ge oss storkovan. Barnen kommer att fylla sitt bord och det återstår att se om vi ens får in alla deras saker i bilen. Herregud vad de har samlat på sig saker. Kul om de fick iväg lite av det i alla fall.

Bläddrat i kökskatalogen har vi också gjort och just nu känns det som att det är Ballingslövs Meny i ljusgrått som ligger högst upp på önskelistan. Har tänkt oss ett par Vitrinskåp "Herrgård" också, som står på själva bänkskivan i ena änden av den längsta bänken. Sen är det en djungel av knoppar och handtag, vilken bänkskiva ska vi ha och vilket golv? klinkers, laminat eller parkett eller kanske lite av både klinkers och parkett??
Många val är det som ska göras men det börjar klarna lite vad vi vill ha tror jag. Det är som att man måste bestämma sig, ångra sig, bestämma sig för nåt annat och sen ångra sig igen för att slutligen bestämma sig för något. Det man till sist bestämmer sig för är inte sällan, något man absolut inte tänkt från början.


Ballingslöv Meny:




Vi väntar fortfarande på bygglovet men har väl inte väntat alltför länge, snart 2 veckor, det brukar väl dröja ytterligare några veckor.
Maria

Skitsnygga luckor!! De påminner en aningens om de luckor som vi har valt :) Jag håller med dig om alla val, Jag blir helt snurrig av allt som jag ska välja. Ändå är det, det som jag längtat efter. Det bästa vore om man hade huset på plats och sen kunde välja... Men det fungerar inte riktigt så..... Golv och kök är färdig valt hos oss, dock ej bänkskivan...

ellen

nostalgi-afton för mig ikväll. Dom visade vintergatan på barnkanalen och jenny o gänget från min klass är ju fifuner. Jag längtar hem till borlänge ikväll. Snyft...

Frida

Ellen, stackars, stackars Dig, jag vet hur det är att längta "hem".

Men du kan ju inte jobba jämt så du får ta en tripp till Borlänge snart. Vi flyttar ju snart ifrån hemmet.

Ellen

Nä, jag funderar på att skriva "kan ej" på tisdag också så kan jag stanna en natt hos er ju :P mån-tis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress