Äntligen....
.....dags för lite uppdatering.

Vi har sålt vårt hus nu och vågar ta upp vår byggplan igen. Dammat av ritningen och här kommer den preliminära varianten.

lite dålig bildkvalité men det sysn lite i alla fall

Lite dålig bildkvalité men ritningen är ju inte helt klar än.

Längst till vänster, över allrum och sovrum ska vi ha ett ryggåstak, i vardagsrummet en kamin, Contura 460 murspis.

Se här är verkligen vårt drömhus och vi har åstadkommit ritningen helt själva med lite hjälp och ideér från vår husförsäljare. Känns jättekul.
Vi har utgått från Fiskarhedens husmodell Lärkan som vi förlängt 3,6 meter. Vi har fått en boendeyta på 161 kvadratmeter som vi fått disponera fritt.
Nu ska karusellen igång! Bygglov och husplacering står överst på listan.

Majsan

Vad härligt Frida!! Nu väntar vi med spänning på fortsättnigen. Å grattis till husförsäljningen.

Marillo

Nämen Frida.. Vad skoj att "se" dig här ;-) Blev förvånad över att ni ska bygga så ni blir "granne" med mina barns faster och mannens syster ;-) Världen är BRA liten. Jag kände igen det lilla kortet på lilla Gottfrid och tänkte att nämen är det inte ni ;-)Hon skrev om det i sin blogg :-) och jag lär såklart kika in och kolla vilka grannarna är ha ha..



Vi bor på andra sidan järnvägen nedanför kyrkogården ;-) så då bjuder du på kaffe då skratt när allt är klart..

Vad härligt att du kommer "tillbaka" till kvarnsve´n tycker jag.. Ska Gottfrid gå i skolan här eller?? Det tycker jag ;-) Det blir ju en superfräsch skola när den väl är klar..

Ha det så gott och jag kikar in fler gånger..

frida

haha, kaffe ska du få.

Vart bor dina barns faster då?

Jag får väl gratulera dig också såg jag när jag kikade in hos Wikars.

Marillo

Bor och bor ha ha.. Ingestans än så länge. Dom håller på att bygga bredvid där ni ska bygga ;-)Du har lagt in deras länk här såg jag :-)Hon skriver ju oxå blogg som heter "Kumminstigen".. Hon har ju länkat till din blogg så det var därifrån jag hittade på dig ;-)



Ha ha tack för grattiset - ja ibland vet man inte vilka tokerier man ger sig in på skratt Men vi lär ju befolka skolan i några år framöver iallafall ;-)

Ha det gott..

frida

Jaha, är det så det är, då blir vi närmsta grannar. Micke är Kollega med hennes man, världen är liten.

Maria

Marillo: Bor ingenstans???? joo nog gör vi det allt! Än så länge på rätt sida av stan..... hmmm måste nog omvärdera det där med rätt sida.... Hej Frida! vad kul att hitta eran blogg med! jag hörde att gubbarna hade lite planer för den tomten som ännu inte är såld... Det skulle tydligen bli en gemensam grillplats :)

frida

Hej Maria! Det ska bli roligt att följa erat bygge. Jo jag hörde att planerrna fanns för en grillplats, det låter ju som en lysande idè. Världen är liten minsann, inte nog med att gubbarna jobbar på samma ställe, det verkar som att din mans mamma och min pappa bott grannar när dom var små i Äppelbo :)

Marillo

Ha ha Maria.. Ja rätt sida blir ju snart vår sida

;-)..



Frida: Härligt med grillplats.. Då får jag både en kopp kaffe då å en grillad korv me´bröd om jag har tur ;-)

När ska ni börja bygga då??

Jag och två av barnen ska ta oss en tur dit på tisdag för då skulle dom tydligen sätta upp Maria å Pontus väggar sa gubbarna som jobbar där iallafall.. spännande Blev snopen över att dom jobbar idag på en lördag. Det har ju inte varit sån fart i gubbarna tidigare tycker jag.. Men idag får dom väl mer betalt :-)

Ha en trevlig helg..

Maria

Marillo: de får inte mer betalt snarare så att vi borde betala mindre men tanke på hur de har dragit ut på tiden.JAg tror inte att de var där och jobbade i dag.. bara tog bort presenningen. vi var där vid två och då var ingen där ialla fall.



Frida: vad lustigt! Känner din pappa Solweig ? Pontus blev jätte förvånad när jag berättade och undra så klart vem din pappa är.

frida

Maria: Min pappa heter Olle och han och Solweig gick i samma klass. De bodde grannar och höll ihop ganska mycket tror jag. Jag är för övrigt också barndomsvän med Pontus kusin Sara.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress