Torsdag
Igår tillbringades förmiddagen på Nordsjö färg och Design. 60 rullar tapet beställdes, 60 liter tapetlim inhandlades och 35 liter utomhusfärg. Pust!
Till detta en kasse med penslar, tråg, rakblad och andra nödvändiga tillbehör.
Expediten verkade lite svettig till slut men de är alltid lika trevliga i den butiken.

Om det är något jag lärt mig under den här husbyggarresan så är det att inte snåla när det gäller penslar. Jag köpte en villapensel för 150 kronor i våras och den har jag målat hela huset med 1½ gång. Jag köpte även en billigare variant för kanske en 50-lapp och den fick jag kasta efter en vägg.
Köpa billigt=köpa dyrt, åtminstone i det fallet.

Garaget har ju fått fin panel och det innebär att jag fått mer vägg att måla. Vi hade handlat 60 liter beige husfärg tidigare i våras, men jag var nu tvungen att införskaffa 30 liter till. Jäklar vad nytt trä suger färg.
Men det är lika där, snålar man med fären blir det dubbelt så dyrt när man måste byta ut murkna plankor efter bara något år.
Det jag däremot önskar att jag slapp var maskeringen. Det är nog bland det tråkigaste som finns. Måste måla fönstersalningen och att maskera där är ett riktigt pilljobb.

Min handled mår inte riktigt bra av allt målande och klarade bara de små garagegavlarna igår sen fick jag gå över till roller och rolla grönt runt fönster och midjebrädor.
Vi är nöjd med vårt färgval och det blir bra när vi får rama in det beiga med matt grön färg.

Gottfrid känner sig som hemma i färghandeln och igår träffade han en lite kompis där. Som en sann gentleman hjälpte han den lilla damen att plocka i kritorna i hinken som hon tappade i golvet. De skålade sedan med varsin King Cool (det är en pop up glass) och verkade trivas bra tillsammans.

Inte nog med att det rustas och byggs på Pastorsgatan, nu kommer de och ska plocka med kaklet i köket i lägenheten
Kaklet har lossnat och 24 plattor sitter löst.
Jag fullkomligt avskyr denna lägenhet och allt som inte sitter ordentligt fast ramlar isär och går sönder. Slitet och eländigt är det. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress