Det finns ett hus till salu....
...ett hus byggt av drömmar.

Just nu känns det som en enda lång mardröm och jag är beredd att skänka helvetet mot övertagande av byggkredit.

Jag vill inge mer nu. Jag vill inte känna mig som en åsna mellan femton hötappar, jag vill inte hela tiden jaga timmar och minuter, jag vill inte vara ett stressande monster som skäller på allt i min väg.
Jag vill inte tillbringa mina lediga dagar småtrampandes och vänta på att det ev blir tillfälle att åka till huset i någon timme för att sedan uppleva frustrationens faktum när jag inser att det inte blir en enda minut på bygget den dagen!!
Jag vill också njuta av den förbannade sommaren. Njuta av barnen och göra roliga saker med dom.
Vara en snäll mamma som inte bara fräser och tycker en skjutsning till uvbergsviken känns som att bestiga mount everest och kebenekaise på samma dag!

Jag vill vara en familj inte ensamstående med 3 barn samtidigt som jag jagar tid då jag kan sticka till huset och göra nåt, om än bara måla på ett par plankor. Ensam ta alla vredesutbrott från vår trotsiga treåring då pappa antingen kör tåg eller bygger hus.
Bygger han inte hus när han är ledig så blir man frustrerad över det eftersom vi inte kommer framåt om vi inget gör.

Det ska springas i den förbannade tvättstugan med säckvis med kläder och mat ska vi ha också, den måste både inhandlas och lagas och dessutom är det bra om man planerar maten också.
Det gnälls för att vi äter tråkig mat och mycket korv blir det.

Hur man än gör och vart man än är så är man på fel ställe. Barnen anlitas som barnpassare i tid och otid vilket inte är särskilt populärt längre men hur ska vi få till det annars??

Vi måste vara hemma hela sommaren, inget roligt är inplanerat och varenda krona går rakt in i väggarna på Pastorsgatan 2.

Nej fy fan säger jag rent ut sagt.  

Jag vet, det är bortskämt gnäll och vi har själva valt situationen men inte blir den lättare för det. Jag erkänner det stora misstaget, husbyggarprojekt var inget för mig.
Maria

Styrkekram! Vet hur det är att pyssla med husbygge samtidigt som man har en man som jobbar mycket och små barn. Håll ut, belöningen kommer snart! Ni kan inte låna lite mer på huset och ta in hjälp?



Mvh. Maria

AnnLo

Skickar massor med kramar till dig min vän!!! Hoppas det lättar snart! Jag önskar jag kunde hjälpa dig, du kan väl skicka upp nån unge till mig?

Kramkram

ellen

ska jag ta med den trotsiga treåringen för avlastning på byn imorrn eller? jag ska ju till falun.

Carro

Hej!

Känner väldigt med dig.

Tänk nästa sommar! Då kommer du verkligen uppskatta alla härliga stunder med din man. Ni får ni en vanlig semester, du kan ta en kopp kaffe på din trapp eller veranda. Du kommer känna lugnet även om du har massa barn med dig :)

Efter lite helvete så tror jag att man blir bättre på att uppskatta vardagen! Även om den ligger en bit i framtiden just nu.

Kram

Frida

Tack för era kommentarer, de värmer och behövs. Har haft en rejäl dipp idag och jag ljuger om jag säger att det inte sliter att bygga hus.

Jag var till huset en liten stund ikväll och inte vill jag sälja det heller!! Ett härligt hus på en härlig plats som ligger lååångt från helvetet. Mycket jobb är det, men det är vårt (tillsammans med banken) och troligtvis är det värt allt jobb.

Jag ska gaska upp mig och kravla mig upp till ytan igen, jag lovar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress