Solsken!
Inte mycket mer har hänt sedan sist. Kom däremot på att jag måste fixa den där byggfelsförsäkringen. Konstig försäkring som inte verkar täcka just någonting men den kostar massor i ett engångsbelopp.
Märker att kommunen och andra instanser ser till att tjäna storkovan på nybyggare.
Några exempel:
Nybyggnadskarta: 5000 kr
Bygglov: 20000-25000 kr
Försäkring: 20000 (beroende på kostnaden för huset)

Sen har vi tomtpriset, anslutningsavgifter för vatten, värme, el osv. Utsättningsavgift, radonmätning etc.
Att sälja hus är heller ingen billig affär. Mäklararvodet kostade oss 57000 kr, energideklaration 4000 kr, försäkring mot dolda fel + besiktning 12000kr.

Ja herregud vad allt kostar.

Idag skiner solen till skillnad från igår. Och mitt i gårdagens snöstorm så rensade vi ut stora delar av hemmet. Det blev två lass till fågelmyran med skräp.
Det blev även 8 kartonger till barnens mamma med deras saker.
Sen har vi sålt undan en del möbler och annat smått och gott. Planerar även för ännu en loppis. Har plockat ihop några lådor till med sånt som jag inte vill slänga men heller inte vill ha kvar.

Om några veckor går flyttlasset till Kvarnsveden och då vill vi ha så lite som möjligt att flytta.

Idag har jag fräshat upp lite härhemma. Det blir fruktansvärt dammigt och lortigt när man springer ut och in och har karonger här och där.
På em ska vi till ishallen och se om Gottfrid kan stå på sina skrillor. Jag får nog däremot hoppa över skridskoåkningen pga ryggproblem.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress