flyttlådor och byggmaterial i en enda röra....
Flytten är avklarad, lägenheten urstädad och nycklarna överlämnade.
Vilket slit det är att flytta!!

Alla prylar är här på Pastorsgatan och trängs med lister och verktyg och annat smått och gott. Allrummet tjänstgör som förråd, likaså vårt gästrum. Jag förstår inte när det någonsin ska bli någon ordning.

Varför samlar man på sig så mycket prylar och pryttlar?? Jag förstår det inte.

Men men, vi har lakan i sängen, mat i kylen, vatten i kran och värme och ventilation. Elen fungerar och maten kan lagas. Jag ska inte klaga. Det är så fantastiskt skönt att vara på plats, äntligen.
Gottfrid han har plötsligt börjat äta stora portioner, kissar på pottan istället för i blöjan och mår prima. Jag funderar om han matvägrat och pottvägrat av vantrivsel tidigare?

Idag stod garderobsmontering på schemat och de är nästan klara. Micke fick dock ila iväg till jobbet tidigare än beräknat.
 Han har fixat med dörrfoder i badrummet också och påbörjat listningen där. Jag har ägnat förmiddagen åt att inhandla vinterskor och allvädersstövlar till lille prinsen. Var in på Kuckelikana och han föll för en liten bil (som var ganska dyr dessutom, för att vara så liten). Mamma föll till föga och köpte den lilla bilen som sonen efter en timme tappade bort. Grrr....

Jag var in på PK:s möbler och inhandlade en klädhängare till hallen. Det måste nog bli en tripp till IKEA också då jag saknar en hel del förvaring och kommer aldrig att få någon ordning om jag inte har nånstans att göra av grejerna. Kanske blir det valbo imorgon.


Nej, nu ska jag fortsätta rota bland alla lådor.
Ellen

Ta tåget till Stockholm så skjutsar lillasyster dig till Ikea i barkarby ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress