bloggen...
Vi har byggt vårt hus nu och är snart färdiga. Funderade på att avveckla bloggen men måste nog fortsätta. Dels tycker jag det är roligt att skriva och har svårt att hålla mig härifrån. Sen tycker jag själv det är roligt att läsa andras bloggar om hus och inredning och annat så då tänkte jag att det kan vara kul att dela med mig av vad vi kan åstadkomma med detta huset.

Igår hade sonen en riktig tvärtemot-dag. Allt var fel, från strumpor till mattider och framförallt menyn. Att klä sig var onödigt och att äta, ordentligt överskattat. Leksakerna haglade från skyn och jag hoppas vi köpt ekparkett som pallar trycket.
Som den lilla slagskämpe han är fightades han flitigt och när jag frågade vart han lärt sig det så svarade han "på dagis". Då jag frågade vem som lärt honom svarade han "Gun-Britt" (det är dagisfröken och jag vet att pojken blåljuger då Gun-Britt och alla andra fröknar är väldigt snälla och omtänksamma). G-B hade, enligt odågan själv, även lärt honom fula ord och diverse andra hyss. Han försöker den lille rackarn, men si, mamma hon genomskådar bedrägerierna.

När vi fightats färdigt för dagen och till sist fått på pyamasen, läst sagan och ätit vällingen så säger han ynkligt "mamma, Goffid älskar dig" hmm...vilken mamma smälter inte då??

Idag var han gladare.

Oj, jag började med att skriva att jag skulle dela med mig av inredning men hamnade helt ur spår, om nu inte 3 åriga pojkar räknas till inredningen. Jag tror inte de gör det utan de går istället väldigt hårt åt inredningen och testar kvalitén ordentligt.

På eftermiddagen igår utmanade jag ödet och for till kupolen med barnen. Vi åkte kl 16,00 för att de flesta Söndagsshoppare skulle ha lämnat kupolen som stänger vid 17.00.
Snabbt in på hemtex, hittade gardiner till Agnes, svarta paneler. Fortsatte med raska steg in på Åhlens och deras gardiner. Hittade en rull-upp-gardin som verkade kunna passa i köket. Tid fanns inte för några långa överväganden då sonen inte verkade uppskatta gardinavdelningen (eller någon annan avdelning heller för den delen). Jag rafsade åt mig två exemplar av den svart och vitrandiga gardinen och det blev även några krokar och ett par fingervantar på vägen till kassan.

In på Jula och då väntade barnen utanför där Gottfrid trivs bland fyrhjulingarna. Skruvar och en termometer inhandlades och på 40 minuter var alla inköp klara och plånboken återigen tom.

Gardinerna blev jättebra både hos Agnes och i köket. Lägger upp bilder sen.

Åhlens är min nya favoritaffär. De har mycket fint och till skapliga priser faktiskt. Jag trodde gardinerna skulle vara svindyra men det hade säkert blivit dyrare att köpa tyget och sytt själv. Såg lampor till köket där också men de var lite dyrare så det inköpet skjuter jag på tills plånboken växt något.

nu är det god kväll i stugan!
Maria

Åhléns är helt underbart! Jag har alltid gillat den affären. Du får inte sluta blogga, jag tänkte samma sak, men fastän huset är klart så är det märkligt nog mycket kvar att göra ändå. Det kommer att finnas något att blogga om.

Ellen

Om du avvecklar denna måste du återgå till din gamla för jag lär ju hålla koll på vad som händer och fötter i kära borlänge :)

Hoppas du bakat nåt gott till Micke idag! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress