Vår lilla plätt!
Hittade en bild som skvallrar om att en hel del har hänt på pastorsgatan/kumminstigen senaste året :





Här står just nu vårt hus och garage:



Bakom vårt hus finns ju nu 2 hus under uppbyggnad och snett bakom är M & P:s fina färdigbyggda hus.

Det har hänt saker på andra sidan också. så sammanfattningsvis har 10 nya hus ploppat upp senaste året.

Jag har ju tagit upp otydligheterna från FH-villan vad gäller de olika snickarstegen och i helgen blev vi varse att det skett ytterligare missförstånd. Det ligger nämligen på oss även att sätta på socklar i kök och garderober samt inbyggnad av sovrumsgarderoben.
Otydlig har även monterinsanvisningarna varit när det gäller vissa saker och de har varit svåra att läsa då man inte är utbildad snickare. Vi känner oss lite besvikna då de går ut med nåt helt annat. Alla turer runt detta har tagit musten ur oss litegrann och nu på slutet har vi haft känslan att arbetsbördan bara ökar för var dag medan inflyttningsdatumet närmar sig med storm steg. Dock är vi nöjd med huset i sin helhet och längtar efter att få flytta in snart.

Jag har städat upp en hel del skräp under eftermiddagen och Micke har fodrat fönster och dörrar. Mickes snälla arbetkollega lånade ut sin dyckertpistol och vi är så tacksamma över detta. Underlättar enormt, om sanningen ska fram så tror jag inte det hade funkat utan den. Tusen tack!

I morgon är det dags för jobb igen och det blir en tidig start med dagis redan 6.30. 
Jag har glömt att berätta att jag har den äran att få arbeta med min kära vän och kurskamrat Eva. B. Det känns verkligen jätteroligt (och det skriver jag inte pga din kommentar Eva utan jag menar det verkligen). 



Eva B

Tack vännen för ditt fina inlägg. Nu känner jag mig så glad :) Vi ses imorgon // Kram Eva.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress