Grå grå Söndag
Vaknade upp till spöregn och dimma. En miserabel syn utanför fönstret där byggmaterial och skräp töar fram mer och mer för varje dag. Leran som pryder vår tomt brer ut sig som chokladpudding toppad med lite grädde (lortig snö).
Nä, usch vilken grå Söndag. Vi flydde fältet och drog hem till byn. Där har vi mått gott, ätit god mat, fikat och umgåtts med mor och far. Gottfrid fick dessutom äntligen prova morfars stora fyrhjuling:



Här snackar vi stolt kille. Han väntar även ivrigt på att snön ska försvinna så han kan ta ut den lilla blå fyrhjulingen som han klarara att köra själv.

Vi har nu kommit hem till chokladpudding och skräp igen och det var lika grått och tråkigt som när vi åkte. I Äppelbo var det rena rama finvädret trots ett envist duggregn.

Helgen har annars innehållit både det ena och det andra. Temat har varit dans.
Startade helgen med mellanstadiedisco i 80-tals anda.
Agnes handbollslag arrangerade för att få in pengar till sin spanienresa. Jag vet inte vilka som hade roligast, mellanstadiegästerna eller tjejerna själva??



Ett härligt gäng är det i alla fall och kvällen blev lyckad.

Danstemat fortsatte på Lördag morgon då jag och Julia for till Haraldsbo gymnasiet för intagningsprov till danslinjen.
Det var en nervös men väl förberedd tjej jag lämnade i skolan. 3 timmar senare hämtade jag en tjej vars mungipor fastnat i läge "smile".
Goda, för att inte säga fantastiska vitsord från de bedömande danslärarna talar för att det blir dans i fokus de närmaste åren.
Härligt och roligt för Julia som verkligen kämpat och fortfarande kämpar för att nå sitt mål. Fantastiskt målinriktad.
Stolt mamma!!

Helgen avrundades precis med att jag deklarerade på internet. Det var inte alls svårt och jag hoppas att skatteåterbäringen dimper ner på kontot i sommar :)

Vill passa på att lägga upp en bild på Gottfrid och den fina skallemösan som min kusin Ida gjort.



Besök hennes blogg : http://www.bunatit.blogspot.com/
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress